Pregled bibliografske jedinice broj: 519076
Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda
Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda // Građanski odgoj i obrazovanje: modul razvoja identiteta i interkulturalnosti
Petrinja, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 519076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda
(Cartographic Visualisation of the "Other": Reading Maps without Prejudices)
Autori
Mlinarić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Građanski odgoj i obrazovanje: modul razvoja identiteta i interkulturalnosti
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 30.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
karta; identitet; Drugi; predrasude; stereotip
(map; identity; the Other; prejudices; stereotype)
Sažetak
Povijesna kartografija je predstavljena kao specijalizirana disciplina za kontinuirano interkulturno učenje, razvijanje interkulturnih vještina, stavova i znanja. Kao takva je tek jedan od mogućih alata ili pravaca u učenju socijalne empatije prema Drugome. Izložene su tek neke mogućnosti komunikacije određenih predrasuda i slika o Drugome na karti, i to na način kako ih mogu percipirati djeca različitog uzrasta. Suprotstavljeni su elementi ambivalentnih odnosa odnosno kartografskih simbola specifičnih konotacija, poput urbanog i ruralnog, elitnog i pučkog, zdravog i bolesnog, kršćanskog i islamskog identiteta. Te su razlike u svakom slučaju izražene kroz odnos manjine i većine. Pored očite namjere kartografa za posredovanjem vlastite ideje, istaknute su i neke uobičajene pogreške optičke percepcije koje pomažu u stvaranju specifičnih mentalnih slika, više utemeljenih na našim prethodnim uvjerenjima pa i predrasudama nego na onome što zapravo vidimo na karti. Vježbanje pluralizma i tolerancije ali i prepoznavanje različitih oblika isključivosti na karti primjenjivi su bilo na razini izborne nastave iz različitih predmeta ili pak u okviru posebnih projekata. Interpolacija karte u različite nastavne predmete moguća je zbog same prirode odnosno interdisciplinarnosti u proizvodnji i korištenju karte. Pri tome je rakurs promatrača kartografskog sadržaja moguće pomicati iz područja povijesti, matematike-geodezije, geografije, na područje crkvene povijesti, paleografije i lingvistike odnosno informatike, politike ili umjetnost. Povijesna karta je kao medij još uvijek dovoljno rijetka u hrvatskom školskom sustavu i stoga svojom svježinom i inovativnim pristupom može privući i zadržati interes školske populacije na različitim razinama obrazovanja, posebno ako se radi o kartama prepoznatljivog sadržaja, poput karata užeg zavičaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija, Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
076-0762385-2378 - Transnacionalne migracije - izazovi hrvatskom društvu (Božić, Saša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb
Profili:
Dubravka Mlinarić
(autor)