Pregled bibliografske jedinice broj: 518943
Postignuća učenika primjenom različitih metoda i oblika rada u nastavi prirode
Postignuća učenika primjenom različitih metoda i oblika rada u nastavi prirode // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (2006), 1-2; 155-165 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 518943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postignuća učenika primjenom različitih metoda i oblika rada u nastavi prirode
(The achievements of students using different methods and forms of work in the teaching of natural)
Autori
Števanić Pavelić, Mirela ; Vlasac, Ivana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 15-16
(2006), 1-2;
155-165
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastava prirode; osnovna škola
(course of nature; the elementary school)
Sažetak
Cilj rada je upoznavanje učenika s raznolikošću metoda rada u nastavi prirode, kombiniranjem i primjenom različitih metoda, i poticanju učenika na aktivno sudjelovanje u nastavi. Odabrane metode i oblici rada su: izvanučionička nastava, skupni rad, oluja ideja, pokus, rad na tekstu i insert metoda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 87 učenika petih razreda osnovne škole u Slavonskom Brodu, tijekom dva tjedna po dva školska sata. Kontrolnu skupina čini odjel koji je imao nastavu u učionici frontalnim oblikom rada, a eksperimentalnu skupina, tri odjela učenika koji su provodili pokuse, obradili isti sadržaj na tekstu, te izvanučioničku nastavu. Svaki od odjela primijenio je po jednu od navedenih metoda rada. Od instrumenata istraživanja primijenjeni su zadaci objektivnog tipa i anketa. Zadacima objektivnog tipa prikupljeni su podaci o poznavanju učenika o određenoj temi, a anketom o poznavanju primijenjenih metoda i potrebi za samostalnim radom i izvanučioničkom nastavom. Obrada podataka dobivenih ispitom znanja pokazala je visoku razinu znanja učenika. Obrada podataka dobivenih anketom ukazala je na nedovoljnu primijenjenost i kombiniranost raznovrsnih metoda rada. U ovom radu ukazano je na raznolikost i važnost metoda rada u nastavnom poučavanju i učenju, te potreba njegovanja svih socioloških oblika nastavnog rada i odmjereno izmjenjivanje, dajući prednost skupnom radu, pokusima i izvanučioničkoj nastavi što omogućava stjecanje znanja vlastitom aktivnošću i rezultira većom zainteresiranošću i motiviranošću učenika. Nastava usmjerena na primjenu različitih metoda i na istraživanje najprihvatljivija je za učenike, te daje najbolje i najtrajnije rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Mirela Števanić Pavelić
(autor)