Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 517012

'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'


Gruić, Iva
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade' // Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen
Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012. str. 51-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 517012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'
(How does Croatian theatre teach its young audiences)

Autori
Gruić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen / - Subotica : International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012, 51-74

ISBN
978-86-85123-77-1

Skup
Subotica International Children's Theatre Festival – Međunarodni forum za istraživanje pozorišne umetnosti

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 16.05.2011. - 17.05.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poučnost u kazalištu za djecu
(the educational aspect in theatre for young audiences)

Sažetak
U prvom dijelu članka tematizira se pitanje poučnosti u kazalištu za djecu u okviru općeg i povijesnog konteksta, a u nastavku teksta, kroz analizu predstava iz sezone 2009./10. u zagrebačkim kazalištima za djecu, istražuje se kako hrvatsko kazalište danas poučava djecu i mlade. Kao metodološka rešetka za analizu koristi se Jacksonova razdiobu na šest tipova poučavanja u kazalištu (kazalište kao propaganda, kazalište kao poziv na buđenje, didaktičko kazalište, kazalište intervencije, dijaloško kazalište i kazalište igre). Rezultati analize ukazuju na odsustvo krajnjih tipova (kazališta kao propagande i dijaloškog kazališta) i relativno skromnu prisutnost kazališta kao poziva na buđenje i kazališta intervencije. Didaktičnost je prisutna, ali rijetko smislena i postavljena kao integralni dio kazališnog čina. Prostorom suvereno vlada kazalište igre, ali i ono je, premda tipološki inklinira (ili barem dopušta mogućnost) odsustva svake eksplicitne pouke, ozbiljno 'inficirano' poučnošću. Analiza gotovo neprekidno ukazuje na silnu potrebu za (barem deklarativnom) poučnošću. Ona se pak u praksi često puta pretvara u površnost, a nisu rijetki ni slučajevi u kojima se iza izraženije poučnosti kao iza paravana skriva neinventivnost slabih predstava. Istovremeno, suvremenijim kazališnim oblicima nepravedno se i neopravdano odriče poučnost na jednoj sasvim drugoj razini. Zaključci ukazuju na sljedeću situaciju: čini se da je hrvatsko kazalište za djecu opterećeno poučnošću, često dodanom tek toliko da se ispuni očekivanje. Za ovakvu sliku nikako nisu kriva samo kazališta, jednako je odgovorna i takozvana pedagoška javnost sa svojim očekivanjima o poučnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Gruić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gruić, Iva
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade' // Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen
Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012. str. 51-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Gruić, I. (2012) 'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'. U: Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen.
@article{article, author = {Grui\'{c}, Iva}, year = {2012}, pages = {51-74}, keywords = {pou\v{c}nost u kazali\v{s}tu za djecu}, isbn = {978-86-85123-77-1}, title = {'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazali\v{s}te pou\v{c}ava djecu i mlade'}, keyword = {pou\v{c}nost u kazali\v{s}tu za djecu}, publisher = {International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Grui\'{c}, Iva}, year = {2012}, pages = {51-74}, keywords = {the educational aspect in theatre for young audiences}, isbn = {978-86-85123-77-1}, title = {How does Croatian theatre teach its young audiences}, keyword = {the educational aspect in theatre for young audiences}, publisher = {International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font