Pregled bibliografske jedinice broj: 517012
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade' // Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen
Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012. str. 51-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 517012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'
(How does Croatian theatre teach its young audiences)
Autori
Gruić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen
/ - Subotica : International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012, 51-74
ISBN
978-86-85123-77-1
Skup
Subotica International Children's Theatre Festival – Međunarodni forum za istraživanje pozorišne umetnosti
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 16.05.2011. - 17.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučnost u kazalištu za djecu
(the educational aspect in theatre for young audiences)
Sažetak
U prvom dijelu članka tematizira se pitanje poučnosti u kazalištu za djecu u okviru općeg i povijesnog konteksta, a u nastavku teksta, kroz analizu predstava iz sezone 2009./10. u zagrebačkim kazalištima za djecu, istražuje se kako hrvatsko kazalište danas poučava djecu i mlade. Kao metodološka rešetka za analizu koristi se Jacksonova razdiobu na šest tipova poučavanja u kazalištu (kazalište kao propaganda, kazalište kao poziv na buđenje, didaktičko kazalište, kazalište intervencije, dijaloško kazalište i kazalište igre). Rezultati analize ukazuju na odsustvo krajnjih tipova (kazališta kao propagande i dijaloškog kazališta) i relativno skromnu prisutnost kazališta kao poziva na buđenje i kazališta intervencije. Didaktičnost je prisutna, ali rijetko smislena i postavljena kao integralni dio kazališnog čina. Prostorom suvereno vlada kazalište igre, ali i ono je, premda tipološki inklinira (ili barem dopušta mogućnost) odsustva svake eksplicitne pouke, ozbiljno 'inficirano' poučnošću. Analiza gotovo neprekidno ukazuje na silnu potrebu za (barem deklarativnom) poučnošću. Ona se pak u praksi često puta pretvara u površnost, a nisu rijetki ni slučajevi u kojima se iza izraženije poučnosti kao iza paravana skriva neinventivnost slabih predstava. Istovremeno, suvremenijim kazališnim oblicima nepravedno se i neopravdano odriče poučnost na jednoj sasvim drugoj razini. Zaključci ukazuju na sljedeću situaciju: čini se da je hrvatsko kazalište za djecu opterećeno poučnošću, često dodanom tek toliko da se ispuni očekivanje. Za ovakvu sliku nikako nisu kriva samo kazališta, jednako je odgovorna i takozvana pedagoška javnost sa svojim očekivanjima o poučnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Iva Gruić
(autor)