Pregled bibliografske jedinice broj: 517010
'Društveno-aktualne i teške teme u kazalištu za djecu i mlade'
'Društveno-aktualne i teške teme u kazalištu za djecu i mlade' // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Redifining Tradition: Children's Literature, Contemporary Communication, Languages and Child / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011. str. 119-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 517010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'Društveno-aktualne i teške teme u kazalištu za djecu i mlade'
(Heavy themes in theatre for young audiences)
Autori
Gruić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Redifining Tradition: Children's Literature, Contemporary Communication, Languages and Child
/ Bežen, Ante ; Majhut, Berislav - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2011, 119-131
ISBN
978-953-7210-43-4
Skup
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – Četvrti specijalizirani znanstveni skup „Rano učenje hrvatskoga / materinskoga / stranoga jezika”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.11.2010. - 15.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kazalište za djecu i mlade ; ozbiljnost u tretiranju problema ; odgovornost
(theatre for young audiences ; seriousness in treating the problem ; responsibility)
Sažetak
Članak propituje prisutnost društveno-aktualnih i teških tema u kazalištu za djecu i mlade i u tu svrhu analizira predstave s tekućeg repertoara u kojima se mogu, uz veći ili manji stupanj izravnosti, prepoznati ozbiljni, aktualni problemi. Predstave se analiziraju najprije tematski, gdje se kao najčešće teme pronalaze međuvršnjačko nasilje i reagiranja na različitost (uz, uvijek prisutnu, poruku tolerancije). Zatim se predstave analiziraju prema načinu prezentiranja problema, gdje se, očekivano, kao najčešći pristup pojavljuje jasno artikuliranje problema, ali kroz priču (u klasičnoj dramskoj tradiciji). Bitno su rjeđi slučajevi izravnog izlaganja problema, ali i udaljavanja od problema kroz metaforu, alegoriju ili bajkovitost. U trećem dijelu se, analizira (željeni) utjecaj na publiku, koji donosi (i) neke neočekivane zaključke: predstava otvorene propagandne namjere otkriva se ne kao indoktrinirajuća nego kao poticajna za promišljanje ; predstave koje otvoreno postavljaju problem često ne pomažu u razumijevanju problema ; izuzetno je malo predstava koje potiču na kritičko razmišljanje (itd.). U zaključnom dijelu teksta sumira se analiza, što vodi do zaključaka o tome kako se danas naše kazalište za djecu i mlade odnosi prema društveno-aktualnim i teškim temama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Iva Gruić
(autor)