Pregled bibliografske jedinice broj: 515039
Kantov temeljni pedagogički nauk
Kantov temeljni pedagogički nauk // Re (Rijeka), 6 (2006), 11; 283-308 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 515039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kantov temeljni pedagogički nauk
(Kant's Fundamental Pedagogical Teachings)
Autori
Eterović, Igor
Izvornik
Re (Rijeka) (1333-4905) 6
(2006), 11;
283-308
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Immanuel Kant; pedagogija; odgoj; discipliniranje; kultiviranje; civiliziranje; moraliziranje
(Immanuel Kant; pedagogy; education; discipline; cultivation; civilisation; moralisation)
Sažetak
Nakon kratka uvodnog govora o Rousseauu kao donosiocu promjene paradigme u povijesti pedagogičke misli, razmatra se odnos tog vodećeg mislioca i pedagoga prosvjetiteljstva prema Kantu. Upozorava se da se, iako je Rousseau nesumnjivo utjecao na Kanta, ne treba zalijetati u ishitrene tvrdnje bez pomnih kritičkih studija tih velikih pedagoških mislilaca. Središnji dio rada čini razmatranje Kantova pedagogičkog nauka. Nit vodilja u tom zadatku ideja je da se on mora sagledavati u sklopu čitava Kantova misaonog opusa. Stoga je prvi korak u ovom zahtjevnom zadatku bio locirati Kantovu pedagogiku unutar njegova filozofskog sustava: postavljajući ju u odnos s njegovom antropologijom, teorijom spoznaje i ćudorednim naukom pokušavamo odrediti funkciju pedagogike. Zatim dajemo nacrt njegova transcendentalnog pedagogičkog nauka, razmatrajući poimanje odgoja (ideje odgoja) i odgojnih modusa (discipliniranje, kultiviranje, civiliziranje i moraliziranje). Na kraju istražujemo koje su implikacije ispravna odgoja ukazujući na mogućnost interpretacije pedagogike i sa stajališta teorije vrijednosti, odnosno mogućnost razmatranja njegove teorije odgoja kao pedagogike individualnosti (pedagogike geneze osobe). Ovim se radom nastoji ukazati na neopravdano (i nepravedno!) zapostavljanje pedagogičkog nauka Immanuela Kanta. Prikazom njegovih osnovnih smjernica teži se senzibiliziranju kako filozofske tako i pedagoške javnosti za izuzetno važan prilog ovog velikog mislioca, priloga koji je nedovoljno uzet u razmatranje u suvremenim pedagoškim raspravama s odgovarajućom kritičkom obradom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija