Pregled bibliografske jedinice broj: 514688
Utjecaj kvalitete multimedijskog nastavnog materijala na usvojenost znanja
Utjecaj kvalitete multimedijskog nastavnog materijala na usvojenost znanja, 2011., magistarski rad, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 514688 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kvalitete multimedijskog nastavnog materijala na usvojenost znanja
(Influence of the multimedia learning material quality on acquired knowledge)
Autori
Gligora Marković, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
16.05
Godina
2011
Stranica
144
Mentor
Kliček, Božidar
Ključne riječi
Kvaliteta multimedijskog nastavnog materijala; Mjerenje kvalitete multimedijskog nastavnog materijala; Multimedijski nastavni materijal; Pokazatelji kvalitete multimedijskog nastavnog materijala
(Indicators of the quality of multimedia learning material; Measuring the quality of multimedia learning material; Multimedia learning material; Quality of multimedia learning material)
Sažetak
Teorijsko i empirijsko istraživanje provedeno u ovom radu imalo je za cilj utvrditi utječe li kvaliteta multimedijskog nastavnog materijala na usvojenost znanja. Pokušalo se pronaći odgovarajuće pristupe razvoju takvih materijala koji uključuju korake za osiguranje kvalitete i instrumente kojima bi se objektivno mogla izmjeriti kvaliteta. Vrednovani su sljedeći pokazatelji kvalitete multimedijskog nastavnog materijala: kvaliteta sadržaja, uravnoteženost ciljeva učenja, povratne informacije i prilagođenost, motivacija, oblikovanje (dizajn) prezentacije, interaktivnost, ponovljeno korištenje, pristupačnost i pridržavanje međunarodnih standarda i specifikacija. Istraživanje je provedeno na uzorku studenata prve godine Stručnog studija informatike Veleučilišta u Rijeci. U empirijskom dijelu istraživanja nije utvrđena statistički značajna razlika između skupina preferiranog stila učenja (VARK) i usvojenosti znanja. Studenti koji imaju različit preferirani stil učenja postigli su sličnu razinu usvojenosti znanja nakon korištenja svih multimedijskih nastavnih materijala. Utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike prilikom uspoređivanja usvojenosti znanja nakon korištenja kvalitativno različitih multimedijskih nastavnih materijala koji obrađuju istu temu. Može se zaključiti da je korištenjem kvalitetnijeg multimedijskog nastavnog materijala ostvarena bolja usvojenost znanja nego korištenjem manje kvalitetnog multimedijskog nastavnog materijala. Pozitivne promjene u ocjeni o kvaliteti sadržaja u multimedijskom nastavnom materijalu dovode do pozitivnih promjena u ocjenama o usvojenosti znanja. Dakle i kvaliteta sadržaja ima pozitivan učinak na usvojenost znanja. Opisano istraživanje i njegovi rezultati pomoći će stručnjacima i znanstvenicima koji se bave istraživanjima o uporabi multimedijske tehnologije u obrazovanju kod donošenja odluka o izboru multimedijskog nastavnog materijal kao i poticaj na izgradnju što kvalitetnijih multimedijskih nastavnih materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0161199-0864 - Adaptibilnost visokotehnoloških organizacija (Kliček, Božidar, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin