Pregled bibliografske jedinice broj: 514396
(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva
(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 19-37
CROSBI ID: 514396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva
((New) Image of Child in Childhood Pedagogy)
Autori
Bašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
19-37
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
''dijete'' i ''djetinjstvo'' kao društveni konstrukti, postmoderna slika djeteta, dijete kao subjekt vlastitog razvoja, zadaće suvremenog odgajatelja
(''child'' and ''childhood'' as social constructs, postmodern image of the child, child as the subject of his/her development, contemporary educator's tasks)
Sažetak
Nova (stara) slika djeteta oslanja se na dugu pedagogijsku tradiciju (Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori, Steiner, Petersen, Korczak, humanistička pedagogija) u kojoj se dijete shvaćalo kao subjekt vlastitog razvoja, na suvremena istraživanja mozga, otkrivanja sve većeg značenja emocionalne inteligencije, osjetilnog iskustva, sudjelujućeg opažanja te na empirijske uvide u suvremene promjene odrastanja. Odlučujuće za suvremenu sliku djeteta je mišljenje da dijete u prvim godinama života usvaja vodeće spoznajne modele iz svoga okruženja te da sociokulturni procesi razumijevanja (usuglašavanja) određuju putove i obrasce kako dijete stupa u kontakt sa svijetom i kako ga razumije (konstruira). U suvremenoj pedagogiji djetinjstva dominantna je slika aktivnog i kompetentnog djeteta, koje se sve više na sasvim individualan i biografski jedinstven način uključuje u socijalni kontekst. U radu je izdvojeno deset temeljnih obilježja postmoderne slike djeteta, pri čemu se ukazuje na novo shvaćanje uloge pedagoga (odgajatelja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Slavica Bašić
(autor)