Pregled bibliografske jedinice broj: 514207
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2010 (monografija)
CROSBI ID: 514207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija
(Qualitative analysis of exams from Physics and Chemistry in primary school conducted in 2008.)
Autori
Androić, Darko ; Halusek, Vlado ; Jovanovski, Verica ; Šarac, Vedran ; Režek, Siniša ; Ćurković, Natalija ; Vicković, Ivan ; Judaš, Nenad ; Mrvoš Sermek, Draginja ; Vrkljan, Petar ; Vrbnjak, Mihaela ; Vrbanec, Tomislav
Ostali urednici
Marković, Nenad ; Ćurković, Natalija ; Matoic, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2010
Stranica
148
ISBN
978-953-7556-19-8
Ključne riječi
konstrukcija testa ; nastava fizike ; vanjsko vrednovanje ; kvalitativna analiza
(physics teaching ; construction the test ; external evaluation ; qualitative analysis)
Sažetak
Prirodoslovna pismenost definirana je kao sposobnost korištenja prirodoslovnog znanja, prepoznavanja pitanja i izvođenja zaključaka temeljenih na dokazima radi razumijevanja i lakšeg donošenja odluka o prirodnom svijetu i promjenama koje u njemu izaziva ljudska aktivnost. Kroz školski predmet fizike učenici se poučavaju različitim pojmovima za opisivanje načela o građi, općim svojstvima i kretanju materije, stvaranju i prijenosu energije te međudjelovanju materije i energije te usvajanju kritičkog mišljenja kroz: hipotezu, teoriju i zakon te pronalaze mogućnosti primjene fizikalnih zakona i teorije u rješavanju problema u svakodnevnom životu, koristeći metodički pristup za uspoređivanje teorije i povezivanje zaključaka iz izvedenih pokusa i opažanja. Praćenje, ocjenjivanje i vrjednovanje trebalo bi biti korisno onima kojima je i namijenjeno, a to su prije svih učenici, dakle, dati informacije ne samo o efektima, nego i o tijeku procesa učenja, o načinima učenja, ali i upućivanja na dalje korake. Vrjednovanje je spona između navedenih elemenata, tj. vrjednovanjem se utvrđuje ispunjenost uvjeta, razumijevanje razina i slično, sve do samog funkcioniranje obrazovnog sustava. Kompleksnost vrjednovanja trebala bi se ostvarivati, ne samo obuhvaćanjem navedenih komponenti, nego i razinom kvalitete. Tako se za znanje, kao komponentu vrjednovanja, ističe logički pregled, povezanost činjenica i generalizacija te imaju različite razine kvalitete: prisjećanje – najniža razina, prepoznavanje - niska, reprodukcija - često i veoma precizno ponavljanje činjenica te generalizacija, nedovoljno upotrebljivo ; operativno znanje - služi rješavanju pojedinih zadataka ; stvaralačko znanje - kao najviša razina kojim se dolazi do novih rješenja. Distribucija učeničkog uspjeha postignutog u svakom pojedinom zadatku ispita iz fizike predstavlja pogodnu matricu za globalnu kvalitativnu inspekciju ispita, a učestalost pojavljivanja tipiziranih netočnih odgovora u zadatcima omogućava podrobniji uvid u problematiku izvođenja nastave. Na temelju navedenog detaljno se opisuje kvalitativna analiza ispita provedenih u osnovnim školama 2008. godine iz fizike i kemije te međusobne korelacije ovih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Kemija, Pedagogija
Napomena
Istraživački projekt
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Ćurković
(autor)
Darko Androić
(autor)
Draginja Mrvoš-Sermek
(autor)
Vlado Halusek
(autor)
Nenad Judaš
(autor)
Siniša Režek
(autor)
Verica Jovanovski
(autor)