Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 514207

Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija


Androić, Darko; Halusek, Vlado; Jovanovski, Verica; Šarac, Vedran; Režek, Siniša; Ćurković, Natalija; Vicković, Ivan; Judaš, Nenad; Mrvoš Sermek, Draginja; Vrkljan, Petar et al.
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2010 (monografija)


CROSBI ID: 514207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija
(Qualitative analysis of exams from Physics and Chemistry in primary school conducted in 2008.)

Autori
Androić, Darko ; Halusek, Vlado ; Jovanovski, Verica ; Šarac, Vedran ; Režek, Siniša ; Ćurković, Natalija ; Vicković, Ivan ; Judaš, Nenad ; Mrvoš Sermek, Draginja ; Vrkljan, Petar ; Vrbnjak, Mihaela ; Vrbanec, Tomislav

Ostali urednici
Marković, Nenad ; Ćurković, Natalija ; Matoic, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
148

ISBN
978-953-7556-19-8

Ključne riječi
konstrukcija testa ; nastava fizike ; vanjsko vrednovanje ; kvalitativna analiza
(physics teaching ; construction the test ; external evaluation ; qualitative analysis)

Sažetak
Prirodoslovna pismenost definirana je kao sposobnost korištenja prirodoslovnog znanja, prepoznavanja pitanja i izvođenja zaključaka temeljenih na dokazima radi razumijevanja i lakšeg donošenja odluka o prirodnom svijetu i promjenama koje u njemu izaziva ljudska aktivnost. Kroz školski predmet fizike učenici se poučavaju različitim pojmovima za opisivanje načela o građi, općim svojstvima i kretanju materije, stvaranju i prijenosu energije te međudjelovanju materije i energije te usvajanju kritičkog mišljenja kroz: hipotezu, teoriju i zakon te pronalaze mogućnosti primjene fizikalnih zakona i teorije u rješavanju problema u svakodnevnom životu, koristeći metodički pristup za uspoređivanje teorije i povezivanje zaključaka iz izvedenih pokusa i opažanja. Praćenje, ocjenjivanje i vrjednovanje trebalo bi biti korisno onima kojima je i namijenjeno, a to su prije svih učenici, dakle, dati informacije ne samo o efektima, nego i o tijeku procesa učenja, o načinima učenja, ali i upućivanja na dalje korake. Vrjednovanje je spona između navedenih elemenata, tj. vrjednovanjem se utvrđuje ispunjenost uvjeta, razumijevanje razina i slično, sve do samog funkcioniranje obrazovnog sustava. Kompleksnost vrjednovanja trebala bi se ostvarivati, ne samo obuhvaćanjem navedenih komponenti, nego i razinom kvalitete. Tako se za znanje, kao komponentu vrjednovanja, ističe logički pregled, povezanost činjenica i generalizacija te imaju različite razine kvalitete: prisjećanje – najniža razina, prepoznavanje - niska, reprodukcija - često i veoma precizno ponavljanje činjenica te generalizacija, nedovoljno upotrebljivo ; operativno znanje - služi rješavanju pojedinih zadataka ; stvaralačko znanje - kao najviša razina kojim se dolazi do novih rješenja. Distribucija učeničkog uspjeha postignutog u svakom pojedinom zadatku ispita iz fizike predstavlja pogodnu matricu za globalnu kvalitativnu inspekciju ispita, a učestalost pojavljivanja tipiziranih netočnih odgovora u zadatcima omogućava podrobniji uvid u problematiku izvođenja nastave. Na temelju navedenog detaljno se opisuje kvalitativna analiza ispita provedenih u osnovnim školama 2008. godine iz fizike i kemije te međusobne korelacije ovih predmeta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Kemija, Pedagogija

Napomena
Istraživački projekt



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Androić, Darko; Halusek, Vlado; Jovanovski, Verica; Šarac, Vedran; Režek, Siniša; Ćurković, Natalija; Vicković, Ivan; Judaš, Nenad; Mrvoš Sermek, Draginja; Vrkljan, Petar et al.
Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2010 (monografija)
Androić, D., Halusek, V., Jovanovski, V., Šarac, V., Režek, S., Ćurković, N., Vicković, I., Judaš, N., Mrvoš Sermek, D. & Vrkljan, P. (2010) Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija. Zagreb, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
@book{book, author = {Androi\'{c}, Darko and Halusek, Vlado and Jovanovski, Verica and \v{S}arac, Vedran and Re\v{z}ek, Sini\v{s}a and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Vickovi\'{c}, Ivan and Juda\v{s}, Nenad and Mrvo\v{s} Sermek, Draginja and Vrkljan, Petar and Vrbnjak, Mihaela and Vrbanec, Tomislav}, collectioneditor = {Markovi\'{c}, Nenad and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Matoic, Irena}, year = {2010}, pages = {148}, keywords = {konstrukcija testa, nastava fizike, vanjsko vrednovanje, kvalitativna analiza}, isbn = {978-953-7556-19-8}, title = {Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim \v{s}kolama : fizika i kemija}, keyword = {konstrukcija testa, nastava fizike, vanjsko vrednovanje, kvalitativna analiza}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Androi\'{c}, Darko and Halusek, Vlado and Jovanovski, Verica and \v{S}arac, Vedran and Re\v{z}ek, Sini\v{s}a and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Vickovi\'{c}, Ivan and Juda\v{s}, Nenad and Mrvo\v{s} Sermek, Draginja and Vrkljan, Petar and Vrbnjak, Mihaela and Vrbanec, Tomislav}, collectioneditor = {Markovi\'{c}, Nenad and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Matoic, Irena}, year = {2010}, pages = {148}, keywords = {physics teaching, construction the test, external evaluation, qualitative analysis}, isbn = {978-953-7556-19-8}, title = {Qualitative analysis of exams from Physics and Chemistry in primary school conducted in 2008.}, keyword = {physics teaching, construction the test, external evaluation, qualitative analysis}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font