Pregled bibliografske jedinice broj: 514203
Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja
Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja // Pedagoško-andragoški dnevi 2011.: Udejanjanje načela individualizacije v vzgojno-izobraževalni praksi: ali smo na pravi poti? / Skubic Ermenc, Klara (ur.).
Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2011. str. 14-16 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 514203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja
(Teacher in contemporary system of education)
Autori
Radeka, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagoško-andragoški dnevi 2011.: Udejanjanje načela individualizacije v vzgojno-izobraževalni praksi: ali smo na pravi poti?
/ Skubic Ermenc, Klara - Ljubljana : Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2011, 14-16
ISBN
978-961-237-412-9
Skup
Pedagoško-andragoški dnevi 2011.: Udejanjanje načela individualizacije v vzgojno-izobraževalni praksi: ali smo na pravi poti?
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.01.2011. - 17.02.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnik; odgoj i obrazovanje; promjene
(teacher; education; changes)
Sažetak
Kriza suvremene škole u izravnoj je vezi s krizom nastavničke profesije. Otklanjanje navedene krize zavisi prije svega od napuštanja tradicionalnog položaja nastavnika promjenom odnosa između nastavnika i učenika, nastavnika i nastavnog sadržaja te učenika i nastavnog sadržaja, pri čemu je ključna uloga nastavnika. Navedene promjene pomjeraju težište nastavničkog rada s izvršnih na pripremne i analitičke aktivnosti. Nastavnik je u epicentru sustava odgoja i obrazovanja te od njegova obrazovanja, motivacije i statusa zavisi kvaliteta odgoja i obrazovanja. Utvrđeno je da studiji inicijalnog obrazovanja nastavnika u Hrvatskoj ne pridonose jačanju, proširivanju i obogaćivanju pozitivne motiviranosti studenata. Interes studenata ne potiče kvaliteta sveučilišne nastave, što traži unapređenje načina poučavanja. Profesionalno usavršavanje nastavnika također nije u skladu sa suvremenim prilikama. U Hrvatskoj se koristi netransparentni, centralizirani i ponudom vođeni model In-service Teacher Traininga (INSETT), koji je u Europskoj uniji zamijenjen decentraliziranim i potražnjom vođenim modelom Teacher Professional Developmenta (TPD), koji je prilagođen raznolikim potrebama svakog nastavnika. Konačno, profesionalno usavršavanje nastavnika nije usklađeno s inicijalnim obrazovanjem nastavnika, što dodatno otežava obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj. Svi navedeni problemi traže strukturne promjene obrazovanja i statusa nastavnika u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. Intrinzična motivacija studenata nastavničkih studija i dionika nastavničke profesije nisu dovoljni za unaprjeđenje sustava. Treba podići životni standard, unaprijediti društveni ugled nastavničke profesije i statusni položaj, poboljšati uvijete u kojima nastavnici rade, napustiti naslijeđeni egalitarizam. Postojeći status nastavničke profesije poguban je za suvremenu školu i društvo u cjelini. U središtu obrazovnih prioriteta trebaju biti promjene obrazovanja i uvjeta rada nastavnika. Navedeni problemi ne mogu se riješiti sami od sebe igrom slučaja niti dobrohotnom željom pojedinaca, nego jedino strateškom, stručno kompetentnom i dugoročno vođenom reformom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Skup je organiziran u obliku e-konferencije.
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Igor Radeka
(autor)