Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513882

Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća


Primorac, Antonija
Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 513882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća
(Female subjectivity in contemporary film readings of the 19th century English novel)

Autori
Primorac, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.04

Godina
2011

Stranica
285

Mentor
Knežević, Borislav

Ključne riječi
subjektivitet; žena; viktorijanski; neoviktorijanski; film; roman; redateljica; adaptacija; feministički; postkolonijalni
(subjectivity; woman; Victorian; neovictorian; film; novel; (female) director; adaptation; feminist; postcolonial)

Sažetak
Doktorski rad Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća analizira načine na koji deklarirane nezavisne redateljice porijeklom iz postkolonijalnih zemalja (Mira Nair iz Indije, Patricia Rozema iz Kanade te Jane Campion s Novog Zelanda) oblikuju i prikazuju ženski subjektivitet u adaptacijama romana Sajam taštine W. M. Thackeraya, Mansfield Park Jane Austen i Portret jedne dame Henryja Jamesa. Rad razmatra adaptacije u kontekstu povećanog interesa za devetnaesto stoljeće tijekom devedesetih godina te početkom dvadeset i prvog stoljeća koje se očituje u intenziviranoj proizvodnji viktorijane – kako u obliku neoviktorijanske književnosti (povijesnog romana i historiografske metafikcije) tako i filma (bilo adaptacija klasika ili originalnih scenarija smještenih u devetnaesto stoljeće). Autorica analizira navodne postkolonijalne i feminističke intervencije u ovim adaptacijama klasika, te prikaz ženskog subjektiviteta u primjerima suvremene viktorijane (Piano Jane Campion i Guvernanta Sandre Goldbacher). Pritom uočava da ovi filmovi – koristeći melodramatski modus, vizualne i idejne klišeje o viktorijanskom ženskom subjektivitetu, viktorijanske orijentalističke predodžbe te narativne metode kojih paradoksalno nema u adaptiranim tekstovima – predstavljaju primjer postfeminističkih kostimiranih drama koje ugađaju suvremenom poimanju napretka u odnosu na zamišljeno represivno viktorijansko Drugo. Dislociranjem suvremenih junakinja u devetnaesto stoljeće ili osuvremenjivanjem devetnaestostoljetnih heroina, te kroz prikaz njihovih pokušaja ostvarenja prava na samoostvarenje, žudnju i ljubav kao „neproblematičnih pobuna“ (Ascheid 2007) ovi filmovi stvaraju dojam izmještenosti feminističke borbe u prošlost i privid njezina završetka, doprinoseći prihvaćanju preostalih patrijarhalnih društvenih normi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Antonija Primorac (autor)

Avatar Url Borislav Knežević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Primorac, Antonija
Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Primorac, A. (2011) 'Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Primorac, Antonija}, year = {2011}, pages = {285}, keywords = {subjektivitet, \v{z}ena, viktorijanski, neoviktorijanski, film, roman, redateljica, adaptacija, feministi\v{c}ki, postkolonijalni}, title = {Suvremena filmska \v{c}itanja \v{z}enskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stolje\'{c}a}, keyword = {subjektivitet, \v{z}ena, viktorijanski, neoviktorijanski, film, roman, redateljica, adaptacija, feministi\v{c}ki, postkolonijalni}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Primorac, Antonija}, year = {2011}, pages = {285}, keywords = {subjectivity, woman, Victorian, neovictorian, film, novel, (female) director, adaptation, feminist, postcolonial}, title = {Female subjectivity in contemporary film readings of the 19th century English novel}, keyword = {subjectivity, woman, Victorian, neovictorian, film, novel, (female) director, adaptation, feminist, postcolonial}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font