Pregled bibliografske jedinice broj: 513864
Pedagoški vid vrednovanja i ocjenjivanja učenika
Pedagoški vid vrednovanja i ocjenjivanja učenika // Pravno-pedagoški priručnik za osnovne i srednje škole / Drandić, Boris (ur.).
Zagreb: Znamen, 2011. str. 241-251
CROSBI ID: 513864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški vid vrednovanja i ocjenjivanja učenika
(Pedagogical aspect of evaluating and assessing students)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Pravno-pedagoški priručnik za osnovne i srednje škole
Urednik/ci
Drandić, Boris
Izdavač
Znamen
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
241-251
ISBN
978-953-6006-39-1
Ključne riječi
pedagogija, osnovna škola, obvezno školovanje, vrednovanje, ocjenjivanje
(pedagogy, education, basic school, evaluation, assessment)
Sažetak
Ključne riječi u ovom radu su: vrednovanje, praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje. Praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje su uži pojmovi od pojma VREDNOVANJE. U ovom tekstu objašnjena je priroda i odnos ovih važnih poslova koje obavljaju nastavnici, a koji su važna varijabla u nastavnim i školskim kurikulumima te u ukupnom razredno-nastavnom i školskom ozračju. Autor je pokušao konkretizirati školske ocjene za iskazivanje učenikovih postignuća te ocjene za ponašanje. Objašnjene su i sintagme koje označavaju globalni pedagoški koncept obveznog školovaja: pedagogija uspjeha za sve i didaktički ugovor. U prilogu autor navodi i objašnajva 15 preporuka (smjernica) za ocjenjivanje učenika u školi. Posebna pozornost posvećena je problematiziranju kompetitivnosti škole, odnosno nastojanja da se svakodnevno pronalazi i ističe tko je u nečemu najbolji. Takvu školu vole samo oni učenici koji svakodnevno pobjeđuju, odnosno koji svakodnevno dobivaju odlične ocjene. Upozorava se na problem nastojanja da se jedinstvenim pravilnikom o ocjenjivanju regulira taj posao u svim razredima i nastavnim predmetima osnovne i srednje škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)