Pregled bibliografske jedinice broj: 512699
Edukacijski aspekti medija kao oblikovatelji svjetonazora
Edukacijski aspekti medija kao oblikovatelji svjetonazora // Креативність учителя в інноваційній школі / Бочарова, О. А. ; Аксман, Дж. ; Кожух Б. ; Гоурнеау, Б. ; Червонецький, В. В. ; Марченко, Г. В. ; Милковска, Г. ; Максимович, Jелена (ur.).
Horlivka: Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine ; Gorliv State Pedagogical Institute of Foreign Languages ; Krakowska akademia im. A. F. Modrzewskiego, 2011. str. 191-202
CROSBI ID: 512699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacijski aspekti medija kao oblikovatelji svjetonazora
(Educational aspects of the media as a shaper of worldviews)
Autori
Leburić, Anči ; Šuljug Vučica, Zorana ; Bajić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Креативність учителя в інноваційній школі
Urednik/ci
Бочарова, О. А. ; Аксман, Дж. ; Кожух Б. ; Гоурнеау, Б. ; Червонецький, В. В. ; Марченко, Г. В. ; Милковска, Г. ; Максимович, Jелена
Izdavač
Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine ; Gorliv State Pedagogical Institute of Foreign Languages ; Krakowska akademia im. A. F. Modrzewskiego
Grad
Horlivka
Godina
2011
Raspon stranica
191-202
ISBN
978-966-8469-92-3
Ključne riječi
mediji, komunikacija, konstrukcija stvarnosti
(media, communication, construction of reality)
Sažetak
U kontekstu rasprave o ulozi medija u društvu, autorice ističu da informacijske i komunikacijske tehnologije omogućavaju unaprjeđivanje komuniciranja, ali i prijenos još bogatijih informacija. Pri tome smatraju da je medij jedinstvo sredstva i komunikacije. Polazeći od shvaćanja medija kao oblikovatelja čovjekovog svjetonazora procijenile su neophodnim i značajnim empirijski istražiti kako se jezično oblikuju sadržaji, poruke i informacije u medijima, te kako oni povratno utječu na interakciju i komunikaciju između publike i medija. Stoga su realizirale sociološko empirijsko istraživanje čiji je temeljni (opći) istraživački cilj bio analizirati što se događa u pojedinim medijima (tiskanim i elektroničkim) u Hrvatskoj, s obzirom na upotrebu jezika, kao i s obzirom na društvenu kontekstualizaciju te medijske upotrebe, odnosno relevantne konstrukcije medijske/-ih stvarnosti. Sukladno tome, analiziraju se sadržaji, gledanost, slušanost i čitanost pojedinih medija s obzirom na odnose privatno-nacionalno i državno-lokalno, te se u tom kontekstu razmatraju i edukacijski aspekti medija. Konačno, konstatira se da je primarna zadaća medija potencijalnim gledateljima, slušateljima i čitateljima ponuditi što opširniju i raznolikiju ponudu informacija, a sve to s najvećom mogućom objektivnošću. Nadalje, ističe se nužnost društveno prihvatljivog afirmiranja i iskorištavanja medijskih sadržaja u pozitivne svrhe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu