Pregled bibliografske jedinice broj: 512467
Pojava nasilja među djecom s obzirom na spol, dob i prihvaćenost/odbačenost u školi
Pojava nasilja među djecom s obzirom na spol, dob i prihvaćenost/odbačenost u školi // Društvena istraživanja, 16 (2007), 1/2 (87/88); 157-174 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 512467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojava nasilja među djecom s obzirom na spol, dob i prihvaćenost/odbačenost u školi
(Bullying in Croatian Schools with Regard to Gender, Age and Acceptance/Rejection in School)
Autori
Buljan Flander, Gordana ; Durman Marijanović, Zorica ; Ćorić Špoljar, Renata
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16
(2007), 1/2 (87/88);
157-174
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilje među djecom; nasilna djeca; nasilna ponašanja u školi; prihvaćenost/odbačenost u školi
(bullying; bullies; Croatian schools; aggressive behaviours; acceptance/rejection in schools)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri učenici različita spola, dobi i drugih obilježja razlikuju u počinjenom nasilju u školi. Upotrijebljen je Upitnik o školskom nasilju - UŠN-2003 (Buljan Flander, Karlović, Štimac, 2003.), koji je nastao izmjenama i dopunama Upitnika nasilnik/žrtva autora D. Olweusa, te je primijenjen na 4904 učenika četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih razreda u 25 osnovnih škola u 13 gradova Republike Hrvatske. Rezultati su pokazali značajne razlike u počinjenom nasilju među djecom, tako što dječaci čine značajno više nasilja od djevojčica, učenici 7. i 8. razreda značajno su agresivniji od mlađih, a najagresivniji su oni učenici koji se osjećaju odbačeno u školi. Po svojoj značajnosti izdvaja se utjecaj varijabli spol i osjećaj prihvaćenosti/odbačenosti u školi, gdje je uočena bitna razlika između djevojčica i dječaka, i to tako da osjećaj prihvaćenosti/odbačenosti u školi ima mnogo važniju ulogu u činjenju nasilja u skupini dječaka. S obzirom na to da su ovi rezultati dobiveni na velikom nacionalnom uzorku, razmatrana je mogućnost praktične primjene u izradbi preventivnih i intervencijskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus