Pregled bibliografske jedinice broj: 512406
Nastava stranih jezika i spol učenika
Nastava stranih jezika i spol učenika // Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika: zbornik radova sa savjetovanja održanoga 17. i 18. svibnja 2002. u Opatiji
Opatija, Hrvatska, 2004. str. 55-62 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 512406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava stranih jezika i spol učenika
(Foreign Language Teaching and Student's Sex)
Autori
Bogutovac, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika: zbornik radova sa savjetovanja održanoga 17. i 18. svibnja 2002. u Opatiji
/ - , 2004, 55-62
Skup
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.05.2002. - 18.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spol; učenik; strani jezik
(sex; student; foreign language)
Sažetak
U referatu se daje pregled dosadašnjih priloga istraživanju utjecaja spola učenika na učenje stranog jezika. Posebna se pozornost pridaje odnosu spola učenika i autoevaluacijskih obrazaca u procesu učenja stranog jezika. Ističu se rezultati istraživanja koja pokazuju znatniju povezanost uspjeha i sadržaja nastavnog procesa kod učenica nego kod učenika. Upozorava se na činjenicu da učenice vlastiti neuspjeh proglašavaju nedostatkom sposobnosti, dok učenici uzrok pripisuju nedovoljnom zalaganju, pri čemu nastupa demotiviranost za oba spola. Ističe se važnost verbalnih poruka koje nastavnik upućuje učenicima i nužnost izbjegavanja spolnih stereotipa, kako u nastavnom procesu, tako i u izvođenju zaključaka pri istraživanju. Također se upozorava na značenje nastavnikova uvida u odrednice stupnja uspjeha učenica (negativna evaluacija sati nastave stranog jezika, demotiviranost nastavnom situacijom, pozitivna procjena nastavnikova odnosa prema učenicima i dr.) odnosno učenika (visoka razina upotrebno-komunikacijske motivacije, mala količina truda i dr.) radi poboljšanja uspjeha u nastavi stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija