Pregled bibliografske jedinice broj: 512087
Ekološki aspekti razvoja intermodalnog prometa
Ekološki aspekti razvoja intermodalnog prometa // Međunarodni znanstveni skup Ekološki problemi prometnog razvoja : zbornik radova / Steiner, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2011. str. 29-36 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 512087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološki aspekti razvoja intermodalnog prometa
(Ecological aspects of intermodal transport)
Autori
Jolić, Natalija ; Twrdy, Elen ; Brnjac, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Ekološki problemi prometnog razvoja : zbornik radova
/ Steiner, Sanja - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2011, 29-36
ISBN
978-953-154-948-6
Skup
Međunarodni znanstveni skup Ekološki problemi prometnog razvoja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.02.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
intermodalni promet; kombinirani promet; emisije stakleničkih plinova; edukacija
(intermodal transport; multimodal transport; greenhouse gas emissions; education)
Sažetak
Razvoj intermodalnog transporta definiran je kao prioritetni cilj Europske transportne politike. U fokusu problema zaštite okoliša su prometna i energetska politika. Kyoto protokol označio je obavezu Europske unije za smanjenje emisije stakleničkih plinova – uključujući CO2 – za 8% od 2008.-2012. godine prema 1990. godini Do 2002. godine države članice EU održale su emisiju CO2 na nivou 1990. godine, ali smanjenje nije bilo postignuto. Prema tome EU traži učinkovite mjere za smanjenje emisije CO2, posebno ciljajući na aktivnosti na području prijevoza. Komisija Europske unije razmatra intermodalni transport, i posebno kombinirani transport kao važan alat kojim bi se smanjila emisije CO2 na području prijevoza. Izvještaj „European Climate Change Programme“ (ECCP) donesen u Brussels-u u siječnju 2002. godine, razmatra navodi prebacivanje prijevoza robe s ceste na mnogo održivije prometne grane kao što su željeznički i vodni promet. Došlo je do zaključka da oni mogu rezultirati smanjenjem potrošnje goriva i prema tome igrati veliku ulogu u smanjenju efekta staklenika. Iz tog razloga Europska komisija i sudionici u kombiniranom transportu zainteresirani su za istraživačke projekte, kojima se može procijeniti količina smanjenja CO2 u Europi ostvarena prebacivanjem tereta s ceste na željeznicu. Ulazni, izlazni i tranzitni robni tokovi u Republici Hrvatskoj prolaze kroz niz različitih transformacija koje utječu na njihova obilježja i iniciraju ulaganja u prometnu infrastrukturu, to se posebno odnosi na teret koji može biti predmetom organizacije intermodalnog transporta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb