Pregled bibliografske jedinice broj: 511861
Konstrukcija kurikuluma ranog odgoja
Konstrukcija kurikuluma ranog odgoja // Deveti susret pedagoga Hrvatske - Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 511861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija kurikuluma ranog odgoja
(Construction of Early Chidhood Education Curriculum)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Deveti susret pedagoga Hrvatske - Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Kurikulum; rani odgoj I obrazovanje; kvalitativno istraživanje; uloga pedagoga
(Curriculum; Early Childhood Education; Qualitative Research; Role of the Pedagogue)
Sažetak
Kvalitetu odgoja i obrazovanja djeteta određuje cjelokupni kontekst njegova svakodnevnog življenja u vrtiću. Kompleksan i velikim dijelom nepredvidiv odgojno-obrazovni proces vrtića podloga je razvoja njegova kurikuluma, koji je dinamičan, otvoren i razvojan, tj. u stalnom nastajanju. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim vrtićima moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, ni odgojno-obrazovna praksa različitih vrtića ni njihovi kurikulumi, ne mogu se razvijati unificirano. Kurikulum izranja iz kompleksne i dinamične odgojno–obrazovne prakse, koja je u svakom vrtiću jedinstvena i autentična. Riječ je o teorijskoj koncepciji koja se u praksi sukonstruira na temelju zajedničkog učenja, istraživanja i participacije svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa i koja se u praksi kontinuirano provjerava, nadopunjuje i mijenja. Pedagog je svojevrstan katalizator cjeloživotnog učenja u vrtiću, jer u njemu potiče i podržava individualni i organizacijski razvoj, samoobnovu i kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i konstruiranje kurikuluma. On je predvodnik pozitivnih promjena u vrtiću i nezamjenjiv sukreator kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)