Pregled bibliografske jedinice broj: 511376
Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju
Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju // Psihologijske teme, 20 (2011), 1; 67-90 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 511376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju
(Stress in university teachers)
Autori
Slišković, Ana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20
(2011), 1;
67-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
stres; nastavnici u visokom obrazovanju
(stress; university teachers)
Sažetak
U radu se daje sustavan pregled dosadašnjih spoznaja o profesionalnom stresu nastavnika zaposlenih u ustanovama visokog obrazovanja. Radi se o području koje je u istraživačkom smislu osobito aktualnim postalo posljednjih desetak godina. Rezultati velikog broja istraživanja ukazuju da je rad u akademskoj zajednici postao izrazito stresno zanimanje. U radu su analizirane promjene u ustanovama visokog obrazovanja koje se smatraju direktnim antecedentima doživljavanja viših razina stresa kod sveučilišnih nastavnika. Pregled dosadašnjih istraživanja usmjerenih na ispitivanje izvora stresa ukazuje da se izvori stresa karakteristični za rad sveučilišnih nastvanika prvenstveno odnose na nepovoljnost radnih uvjeta, visoko radno opterećenje te neravnotežu radne i obiteljske/društvene uloge. Nadalje, sistematizirane su dosadašnje spoznaje o negativnim ishodima stresa kod sveučilišnih nastavnika gdje se prvenstveno analizirala psihofizička dobrobit, zadovoljstvo poslom, radni učinak i namjera napuštanja posla. Također je dan prikaz grupnih razlika u percepciji izvora stresa i doživljavanju negativnih ishoda stresa. Konačno, date su teorijske i metodološke smjernice za daljnja istraživanja u ovom području kod nas i u svijetu te su preporučene moguće intervencijske strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus