Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511210

Istraživanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima


Krištof, Marko; Pisk, Krunoslav; Radeka, Igor
Istraživanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima, 2011. (popularni rad).


CROSBI ID: 511210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima
(Research on the Implementation of the Bologna Process in Croatian Universities)

Autori
Krištof, Marko ; Pisk, Krunoslav ; Radeka, Igor

Izvornik
Web stranice Sindikata znanosti

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad

Godina
2011

Ključne riječi
sveučilište ; bolonjski proces ; Hrvatska
(University ; Bologna Process ; Croatia)

Sažetak
Hrvatska je započela harmonizaciju visokog obrazovanja s Europskom unijom reformom svih sveučilišnih studija u skladu s Bolonjskom deklaracijom akademske godine 2005./2006. Zbog nepostojanja istraživanja o načinu primjene bolonjskog procesa, sredinom 2010. godine Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja (čiji su članovi 2/3 zaposlenika hrvatskih sveučilišta i instituta) ispitao je stavove zaposlenika svih sedam državnih sveučilišta o bolonjskom procesu u Hrvatskoj anketnim upitnikom (N=318). Rezultati istraživanja upućuju na strukturne probleme s kojima su bila suočena hrvatska sveučilišta već i prije ulaska u bolonjski proces. Među njima se posebno ističu: ne vodi se dovoljno brige o zapošljavanju asistenata i nenastavnog osoblja, nema dovoljno financijskih sredstava i opreme, međunarodna suradnja je nerazvijena, a dezintegriracija četiri najveća sveučilišta otežava jasnu definiciju misije i politike budućeg razvoja. Svi navedeni problemi značajno utječu na kvalitetu rada sveučilišta. Kvalitetu bolonjskog procesa dodatno otežavaju problemi izazvani primjenom bolonjske reforme, osobito eslijedeći: preveliko opterećenje zaposlenika administracijom, neogovarajuća priprema srednjoškolaca, neodgovarajući nastavni planovi i programi, neusklađenost ECTS-bodova sa stvarnim opterećenjem studenata, pad kriterija prilikom evaluacije studenata, skromna mobilnost svih dionika akademske zajednice, nepostojanje vanjske evaluacije i neuspješna provedba principa student centered learning-a. Većina ispitanika kao problem navodi da prvostupnici nisu osposobljeni za zapošljavanje, no smatra da bi izmjene nastavnih programa unaprijedile bolonjski proces. U radu koji slijedi izloženi su rezultati istraživanja i utvrđeni uzroci nezadovoljstva dionika visokog obrazovanja primjenom bolonjskog procesa u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Krunoslav Pisk (autor)

Avatar Url Igor Radeka (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada nsz.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Krištof, Marko; Pisk, Krunoslav; Radeka, Igor
Istraživanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima, 2011. (popularni rad).
Krištof, M., Pisk, K. & Radeka, I. (2011) Istraživanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima. Web stranice Sindikata znanosti. Popularni rad.
@unknown{unknown, author = {Kri\v{s}tof, Marko and Pisk, Krunoslav and Radeka, Igor}, year = {2011}, keywords = {sveu\v{c}ili\v{s}te, bolonjski proces, Hrvatska}, title = {Istra\v{z}ivanje o primjeni bolonjskog procesa na hrvatskim sveu\v{c}ili\v{s}tima}, keyword = {sveu\v{c}ili\v{s}te, bolonjski proces, Hrvatska} }
@unknown{unknown, author = {Kri\v{s}tof, Marko and Pisk, Krunoslav and Radeka, Igor}, year = {2011}, keywords = {University, Bologna Process, Croatia}, title = {Research on the Implementation of the Bologna Process in Croatian Universities}, keyword = {University, Bologna Process, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font