Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511197

Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici


Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Mišurac Zorica, Irena
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 385-397 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 511197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici
(University students' and elementary school teachers' mathematics attitudes and beliefs)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Mišurac Zorica, Irena

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2; 385-397

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike; studenti; učitelji matematike
(math attitudes; math anxiety; students; math teachers)

Sažetak
Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nastave te studenata koji se školuju za učiteljski odnosno nastavnički poziv. U ispitivanju je sudjelovalo 79 studenata i 78 učitelja. Ispitani su studenti 4. godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu (N = 45) i studenti 4. godine nastavničkog smjera Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (N = 34) te učitelji razredne nastave (N = 41) i predmetni učitelji matematike (N = 37) u zagrebačkim osnovnim školama. Svi sudionici su ispunjavali Ljestvicu za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici, a studenti su uz to ispunjavali i Ljestvicu za ispitivanje straha od matematike. Rezultati pokazuju da su dobiveni stavovi prema matematici pozitivni, učitelji su iskazali pozitivnije stavove prema matematici od studenata ; studenti PMF-a i predmetni učitelji matematike iskazali su pozitivnije stavove od studenata i učitelja razredne nastave. Studenti učiteljskog studija iskazuju nešto negativnije stavove prema matematici od ostalih ispitanih skupina. Uvjerenje da je matematika više muška nego ženska domena je vrlo slabo izraženo i nema razlika među skupinama. U urođenost matematičkih sposobnosti manje vjeruju studenti i učitelji matematike, dok studenti učiteljskog studija u nešto većoj mjeri od ostalih ispitanih skupina smatraju da su te sposobnosti urođene. Kad je riječ o strahu od matematike on je, očekivano, viši kod studenata razredne nastave nego kod studenata matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Mišurac Zorica, Irena
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 385-397 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. & Mišurac Zorica, I. (2010) Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici. Odgojne znanosti, 12 (2), 385-397.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Mi\v{s}urac Zorica, Irena}, year = {2010}, pages = {385-397}, keywords = {stavovi prema matematici, strah od matematike, studenti, u\v{c}itelji matematike}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Studentski i u\v{c}iteljski stavovi i uvjerenja o matematici}, keyword = {stavovi prema matematici, strah od matematike, studenti, u\v{c}itelji matematike} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Mi\v{s}urac Zorica, Irena}, year = {2010}, pages = {385-397}, keywords = {math attitudes, math anxiety, students, math teachers}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {University students' and elementary school teachers' mathematics attitudes and beliefs}, keyword = {math attitudes, math anxiety, students, math teachers} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Citation Index





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font