Pregled bibliografske jedinice broj: 511197
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 385-397 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 511197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici
(University students' and elementary school teachers' mathematics attitudes and beliefs)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Mišurac Zorica, Irena
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 2;
385-397
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike; studenti; učitelji matematike
(math attitudes; math anxiety; students; math teachers)
Sažetak
Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nastave te studenata koji se školuju za učiteljski odnosno nastavnički poziv. U ispitivanju je sudjelovalo 79 studenata i 78 učitelja. Ispitani su studenti 4. godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu (N = 45) i studenti 4. godine nastavničkog smjera Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (N = 34) te učitelji razredne nastave (N = 41) i predmetni učitelji matematike (N = 37) u zagrebačkim osnovnim školama. Svi sudionici su ispunjavali Ljestvicu za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici, a studenti su uz to ispunjavali i Ljestvicu za ispitivanje straha od matematike. Rezultati pokazuju da su dobiveni stavovi prema matematici pozitivni, učitelji su iskazali pozitivnije stavove prema matematici od studenata ; studenti PMF-a i predmetni učitelji matematike iskazali su pozitivnije stavove od studenata i učitelja razredne nastave. Studenti učiteljskog studija iskazuju nešto negativnije stavove prema matematici od ostalih ispitanih skupina. Uvjerenje da je matematika više muška nego ženska domena je vrlo slabo izraženo i nema razlika među skupinama. U urođenost matematičkih sposobnosti manje vjeruju studenti i učitelji matematike, dok studenti učiteljskog studija u nešto većoj mjeri od ostalih ispitanih skupina smatraju da su te sposobnosti urođene. Kad je riječ o strahu od matematike on je, očekivano, viši kod studenata razredne nastave nego kod studenata matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Citation Index