Pregled bibliografske jedinice broj: 511168
Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj?
Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj? // Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Sociologija i promjena - izazovi budućnosti" / Štulhofer, Aleksandar ; Tomić-Koludrović, Inga ; Ančić, Branko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 511168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj?
(What influences the image that other countries have about Croatia?)
Autori
Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Sociologija i promjena - izazovi budućnosti"
/ Štulhofer, Aleksandar ; Tomić-Koludrović, Inga ; Ančić, Branko - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2011
Skup
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Sociologija i promjena - izazovi budućnosti"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 08.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
imidž Hrvatske u svijetu; prirodne ljepote; slika o Hrvatskoj; turizam
(Croatian's image in the world; natural beauty; the image of Croatia; tourism)
Sažetak
U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet Hrvatskog društva“ mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument od 18 čestica. Podaci su deskriptivno prikazani (u postocima), provedena je faktorska analiza, a rezultati na dobivenim faktorima analizirani su t-testom i analizom varijance kako bi se utvrdile statistički značajne razlike s obzirom na odabrana socio-demografska obilježja. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301180-0915 - Modernizacija i identitet hrvatskog društva. Sociokulturne integracije i razvoj (Cifrić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb