Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 509811

Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca


Reić-Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 159-159 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 509811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca
(Self-efficacy and goal orientations as predictors of students' academic achievement)

Autori
Reić-Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 159-159

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
Međunarodni psihologijski znanstveni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
samoefikasnost; ciljne orijentacije; školski uspjeh
(self-efficacy; goal orientations; academic achievement)

Sažetak
S obzirom na postojeće spoznaje o važnosti motivacijskih čimbenika za akademska postignuća učenika, a polazeći od multidimenzionalnog modela ciljnih orijentacija (McInerney i sur., 2003), cilj ovog istraživanja je bio ispitati kakav je doprinos percipirane akademske samoefikasnosti i ciljnih orijentacija školskom postignuću učenika i učenica srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 234 učenika, a primijenjeni su Upitnik općih podataka (podaci o spolu, uspjehu iz hrvatskog jezika, matematike i općem uspjehu), Upitnik ciljnih orijentacija učenika (Subskala Inventara školske motivacije ; McInerney i Sinclair, 1992), te skraćena verzija Skale akademske samoefikasnosti (Jinks i Morgan, 1999 ; Dimmitt, 2007). Faktorskom analizom Upitnika ciljnih orijentacija izlučena su četiri faktora koja se odnose na usmjerenost na zadatak, izvedbu, socijalne odnose te usmjerenost na nagrade i pohvale. U skladu s dobivenim rezultatima i polaznim modelom, formirane su četiri subskale ciljnih orijentacija koje su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost (.80 do .89.). Analiza rezultata postignutih na Skali akademske samoefikasnosti potvrdila je njezinu unidimenzionalnu strukturu, a pouzdanost skale iznosila je .77. Dobiveni rezultati pokazali su da učenice u odnosu na učenike, osim što ostvaruju bolji školski uspjeh, izvještavaju i o višoj razini akademske samoefikasnosti. S obzirom na ciljne orijentacije učenika, rezultati su ukazali na značajne razlike između svih orijentacija, pri čemu se najvažnijom pokazala usmjerenost na socijalne odnose, zatim usmjerenost na zadatak, usmjerenost na nagrade i pohvale, te kao najmanje važna ciljna orijentacija usmjerenost na izvedbu. Pri tome, utvrđen je značajan interakcijski efekt spola i ciljnih orijentacija, a naknadna je analiza pokazala da se učenici i učenice značajno razlikuju jedino u usmjerenosti na zadatak gdje su učenice postigle značajno veće rezultate. Hijerarhijske regresije s pokazateljima postignuća kao kriterijima ukazale su na važnu ulogu samoefikasnosti u predikciji školskog uspjeha, dok se od ciljnih orijentacija prediktivnom za uspjeh iz hrvatskog jezika pokazala samo usmjerenost na zadatak.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Reić-Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 159-159 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Reić-Ercegovac, I. & Koludrović, M. (2011) Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca. U: Čorkalo Biruški, D. & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Rei\'{c}-Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2011}, pages = {159-159}, keywords = {samoefikasnost, ciljne orijentacije, \v{s}kolski uspjeh}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori \v{s}kolskog postignu\'{c}a srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {samoefikasnost, ciljne orijentacije, \v{s}kolski uspjeh}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rei\'{c}-Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2011}, pages = {159-159}, keywords = {self-efficacy, goal orientations, academic achievement}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Self-efficacy and goal orientations as predictors of students' academic achievement}, keyword = {self-efficacy, goal orientations, academic achievement}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font