Pregled bibliografske jedinice broj: 508383
Pedagoški aspekti utjecaja obiteljske interakcije na interes i uspjeh učenika u školi
Pedagoški aspekti utjecaja obiteljske interakcije na interes i uspjeh učenika u školi, 2011., diplomski rad, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 508383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti utjecaja obiteljske interakcije na interes i uspjeh učenika u školi
(Pedagogical aspects of family interaction impact on the interest and success in school)
Autori
Braut, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
16.03
Godina
2011
Stranica
63
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
roditeljstvo; obiteljska interakcija; interes; školski uspjeh
(parenting; family interactions; interests; school success)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od 3 dijela: teorijskog, metodologijskog te analize i interpretacije empirijskih podataka. U teorijskom dijelu opisuje se što je to obitelj, zašto je ona važna te koje to sve preduvjete mora ispuniti da bi mogla odgojiti dijete. Zatim se naglasak stavlja na roditeljstvo, na to kako se na roditeljstvo gledalo nekad, a kako danas. Također se govori i o uspješnom roditeljstvu. Nakon toga obrađeni su stilovi roditeljstva kao bitan čimbenik koji obilježava odgoj djeteta. U trećem se dijelu ukratko opisuje interes, kako je on povezan sa školskim uspjehom, a navedena su i neka istraživanja koja govore o interesu, obitelji i školskom uspjehu. U zadnjem je dijelu naglasak stavljen na suradnju obitelji i škole kao pedagoškoj i društvenoj neizbježnosti te na pedagoga kao glavnog čimbenika te suradnje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj roditeljskog ponašanja i nekih sociodemografskih varijabli na interes za školu i na uspjeh u školi. Istraživanje je provedeno među učenicima 7. i 8. razreda. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između školskog uspjeha s obzirom na spol učenika, obrazovanost oca i majke, dok se nije našla statistički značajna povezanost s obzirom na broj djece u obitelji. Ispitivano je, također, kako učenici procjenjuju roditeljsko ponašanje majke i oca i to po subskali kontrole, prihvaćanja i odbacivanja. Dobiveni rezultati pokazali su da ne postoji statistički značajna povezanost između procjene roditeljskog ponašanja niti majke niti oca s obzirom na spol učenika, obrazovanje roditelja te broj djece u obitelji. I na kraju se htjelo provjeriti postoji li povezanost između dimenzija roditeljskog ponašanja, interesa za školu i uspjeha učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da postoji statistički značajna povezanost između procjena nekih dimenzija roditeljskog ponašanja i interesa za školu te uspjeha učenika u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski