Pregled bibliografske jedinice broj: 507989
Samopoštovanje i perfekcionizam kod srednjoškolki i studentica
Samopoštovanje i perfekcionizam kod srednjoškolki i studentica, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 507989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje i perfekcionizam kod srednjoškolki i studentica
(Self-esteem and perfectionism among high school and university students)
Autori
Čuljak, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
22.10
Godina
2010
Stranica
58
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
samopoštovanje; pozitivni perfekcionizam; negativni perfekcionizam
(self-esteem; positive perfectionism; negative perfectionism)
Sažetak
Pregledom različitih konceptualizacija samopoštovanja i perfekcionizma jasno je da ne postoji jednoznačan zaključak o njihovoj međusobnoj povezanosti. Također, sam perfekcionizam nije dovoljno istražen te ne postoji jedinstveno shvaćanje oko dimenzija koje ga opisuju, iako se učestalo ponavljaju nalazi o postojanju pozitivnog i negativnog perfekcionizma. Iz tog razloga, cilj ovog istraživanja bio je utvrditi efekte i eventualnu povezanost samopoštovanja i pozitivnog i negativnog perfekcionizma, na uzorku srednjoškolki i studentica. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Skala samosviđanja i samokompetentnosti (Tafarodi i Swann, 2000) te Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (Terry-Short i sur., 1995). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 407 ispitanica (200 srednjoškolki i 207 studentica). Utvrđeno je da postoje razlike u samopoštovanju, pozitivnom i negativnom perfekcionizmu između srednjoškolki i studentica. Naime, učenice imaju veću razinu samopoštovanja od studentica dok studentice imaju višu razinu negativnog perfekcionizma. Nije utvrđena razlika u razini pozitivnog perfekcionizma kod sudionica ovog istraživanja. Nadalje, na oba uzorka utvrđena je pozitivna povezanost između samopoštovanja i pozitivnog perfekcionizma, te značajna ali negativna povezanost između samopoštovanja i negativnog perfekcionizma. Također, utvrđeno je da su značajni prediktori samopoštovanja kod srednjoškolki pozitivni i negativni perfekcionizam, a kod studentica zadovoljstvo brakom roditelja te pozitivni i negativni perfekcionizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)