Pregled bibliografske jedinice broj: 507984
Psihološka prilagodba učenika i studenata tijekom tranzicije u srednju školu i na studij
Psihološka prilagodba učenika i studenata tijekom tranzicije u srednju školu i na studij, 2011., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 507984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološka prilagodba učenika i studenata tijekom tranzicije u srednju školu i na studij
(Psychological adjustment of students during the transition to high school and go to college)
Autori
Kero, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.02
Godina
2011
Stranica
53
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
tranzicija; psihološka prilagodba; usamljenost; samopoštovanje; zadovoljstvo životom; socijalna podrška; zdrava nezavisnost
(transition; psychological adjustment; loneliness; self-esteem; life satisfaction; social support; healthy independence)
Sažetak
Prijelaz u srednju školu, kao i prijelaz na studij, značajni su normativni događaji za mlade koji uvelike imaju utjecaja na njihov život te zahtjevaju posebnu psihološku prilagodbu na nove načine života. Usamljenost, samopoštovanje, zadovoljstvo životom, socijalna podrška i zdrava nezavisnost važne su i često korištene mjere psihološke prilagodbe u mnogim istraživanjima pa tako i u ovom. Cilj istraživanja bio je provjeriti kakva je psihološka prilagodba na srednju školu i studij, te postoji li razlika u utjecaju korištenih mjera psihološke prilagodbe s obzirom na vrijeme mjerenja (na početku, i na kraju školske/akademske godine). Željele su se ispitati i razlike u prilagodbi s obzirom na stupanj školovanja i spol ispitanika, te razlike u prilagodbi na srednju školu i studij između učenika i studenata koji su zbog školovanja/studiranja promijenili mjesto boravka i onih koji se školuju/studiraju u mjestu u kojem žive. Uzorak se sastojao od 161 ispitanika, odnosno 76 srednjoškolaca i 85 studenata. Nisu dobivene razlike u mjerama s obzirom na dvije točke mjerenja. Utvrđena je negativna povezanost usamljenosti sa samopoštovanjem, općim zadovoljstvom životom i socijalnom podrškom. Nadalje, srednjoškolke izvještavaju o značajno većoj socijalnoj podršci u odnosu na srednjoškolce, dok studenti izvještavaju o većoj razini zdrave nezavisnosti za razliku od studentica. Studenti u odnosu na srednjoškolce imaju značajno veće samopoštovanje. Srednjoškolci koji su promijenili mjesto boravka iskazuju značajno nižu razinu zdrave nezavisnosti, u odnosu na one koji nisu promijenili mjesto boravka. Nadalje, studenti koji su promijenili mjesto boravka usamljeniji su i primaju značajno manju socijalnu podršku za razliku od studenata koji nisu promijenili mjesto boravka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301422-1493 - Iskustva nepravde i psihološka dobrobit tijekom nekih životnih tranzicija (Ćubela Adorić, Vera, MZOS ) ( CroRIS)
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)