Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 507777

Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima


Reić-Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Jukić, Tonća
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 2/3 (2009), 85-96 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 507777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima
(Emotional competency and teacher stress)

Autori
Reić-Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Jukić, Tonća

Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 2/3 (2009); 85-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastavnik ; emocionalna kompetentnost ; stres ; stavovi prema učenicima ; zadovoljstvo poslom
(teacher ; emotional competency ; stress ; attitudes toward students ; job satisfaction)

Sažetak
Uvažavajući reformu hrvatskog školstva te zahtjeve suvremenog kurikulumskog pristupa, za ostvarivanje kvalitetne škole ključan je sinergijski učinak stručnih i emocionalnih kompetencija nastavnika. Ranija istraživanja sugeriraju da je emocionalna kompetentnost nastavnika važna za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja te zadovoljstvo vlastitim radom kao i za ublažavanje negativnih učinaka izloženosti stresorima na poslu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati doprinose li opća i emocionalna kompetentnost nastavnika zadovoljstvu poslom, razini percipirane podrške uprave, stavovima prema učenicima te suočavanju s nekim stresorima na poslu. U istraživanju je sudjelovalo 205 nastavnika osnovnih i srednjih škola, a primijenjeni su Upitnik sagorijevanja na poslu, Skala samosviđanja i samokompetentnosti, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik emocionalne regulacije i kontrole. Rezultati sugeriraju da emocionalna kompetentnost kao i neki aspekti emocionalne regulacije značajno doprinose zadovoljstvu poslom, pozitivnijim stavovima prema učenicima kao i efi kasnijem suočavanju sa stresorima, dok se emocionalna kompetentnost nije pokazala značajnom za predikciju nedostatne administrativne potpore kao izvora stresa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr zbornik.ffst.unist.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Reić-Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Jukić, Tonća
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 2/3 (2009), 85-96 (recenziran, članak, znanstveni)
Reić-Ercegovac, I., Koludrović, M. & Jukić, T. (2009) Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 2/3, 85-96.
@article{article, author = {Rei\'{c}-Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana and Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2009}, pages = {85-96}, keywords = {nastavnik, emocionalna kompetentnost, stres, stavovi prema u\v{c}enicima, zadovoljstvo poslom}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {2/3}, issn = {1846-9426}, title = {Emocionalna kompetentnost i stres u nastavni\v{c}kim zanimanjima}, keyword = {nastavnik, emocionalna kompetentnost, stres, stavovi prema u\v{c}enicima, zadovoljstvo poslom} }
@article{article, author = {Rei\'{c}-Ercegovac, Ina and Koludrovi\'{c}, Morana and Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2009}, pages = {85-96}, keywords = {teacher, emotional competency, stress, attitudes toward students, job satisfaction}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {2/3}, issn = {1846-9426}, title = {Emotional competency and teacher stress}, keyword = {teacher, emotional competency, stress, attitudes toward students, job satisfaction} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font