Pregled bibliografske jedinice broj: 507777
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 2/3 (2009), 85-96 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 507777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima
(Emotional competency and teacher stress)
Autori
Reić-Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Jukić, Tonća
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 2/3
(2009);
85-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnik ; emocionalna kompetentnost ; stres ; stavovi prema učenicima ; zadovoljstvo poslom
(teacher ; emotional competency ; stress ; attitudes toward students ; job satisfaction)
Sažetak
Uvažavajući reformu hrvatskog školstva te zahtjeve suvremenog kurikulumskog pristupa, za ostvarivanje kvalitetne škole ključan je sinergijski učinak stručnih i emocionalnih kompetencija nastavnika. Ranija istraživanja sugeriraju da je emocionalna kompetentnost nastavnika važna za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja te zadovoljstvo vlastitim radom kao i za ublažavanje negativnih učinaka izloženosti stresorima na poslu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati doprinose li opća i emocionalna kompetentnost nastavnika zadovoljstvu poslom, razini percipirane podrške uprave, stavovima prema učenicima te suočavanju s nekim stresorima na poslu. U istraživanju je sudjelovalo 205 nastavnika osnovnih i srednjih škola, a primijenjeni su Upitnik sagorijevanja na poslu, Skala samosviđanja i samokompetentnosti, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik emocionalne regulacije i kontrole. Rezultati sugeriraju da emocionalna kompetentnost kao i neki aspekti emocionalne regulacije značajno doprinose zadovoljstvu poslom, pozitivnijim stavovima prema učenicima kao i efi kasnijem suočavanju sa stresorima, dok se emocionalna kompetentnost nije pokazala značajnom za predikciju nedostatne administrativne potpore kao izvora stresa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu