Pregled bibliografske jedinice broj: 506946
Razvoj međuljudske i građanske kompetencije odgojem i obrazovanjem za demokratsko građanstvo i ljudska prava
Razvoj međuljudske i građanske kompetencije odgojem i obrazovanjem za demokratsko građanstvo i ljudska prava // Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta, 12 (2010), 1/2; 129-138 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 506946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj međuljudske i građanske kompetencije odgojem i obrazovanjem za demokratsko građanstvo i ljudska prava
(Development of Human and Civic competence through Upbringing and Education for Democratic Citizenship and Human Rights)
Autori
Rajić, Višnja
Izvornik
Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 12
(2010), 1/2;
129-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
demokratsko građanstvo; ljudska prava; građanska i međuljudsk kompetencija; učitelji; primarno obrazovanje
(democratic citizenship; human rights; civic and human competence; teachers; primaryeducation)
Sažetak
Europski referentni okvir kompetencija za cjeloživotno učenje navodi građansku i međuljudsku kompetenciju kao jednu od ključnih kompetencija kojom bi učenici trebali ovladati tijekom obveznog obrazovanja. Učenici trebaju usvojiti znanja, vještine i stavove koji će ih pripremiti za ulogu aktivnog, odgovornog i informiranog građanina. Samim tim, pri kreiranju školskog (formalnog, neformalnog i informalnog) kurikuluma nužno je usmjeriti pozornost na sadržaje, metode i strategije učenja i poučavanja koje bi učenicima tijekom primarnog obrazovanja omogućile uspješno ovladavanje ovom kompetencijom. U radu se navode ključne odlike škole i kompetencije učitelja koje osiguravaju razvoj međuljudske i građanske kompetencije učenika. Autorica propituje u kolikoj su mjeri škole i učitelji u mogućnosti prepoznati situacije i sadržaje koji omogućuju odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo i ljudska prava, te osigurati razvoj građanske kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Višnja Rajić
(autor)