Pregled bibliografske jedinice broj: 506726
Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh
Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh, 2011., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 506726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Validacija Rossmannove skale depresivnosti za djecu ; razlike s obzirom na dob, spol i školski uspjeh
(Validation of Rossmann’s Depression Scale for Children ; Differences in Relation to Gender, Age and School Performance)
Autori
Martinović, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
31.01
Godina
2011
Stranica
72
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
''Testa depresivnosti za djecu'' Petera Rossmanna; depresivnost; spol; dob; školski uspjeh
("Depression Test for Children" by Peter Rossmann; Depression; Gender; Age; School Performance)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je provjera primjenjivosti ''Testa depresivnosti za djecu'' od autora Petera Rossmanna (2005) na hrvatskoj populaciji, utvrditi pripadajuće metrijske karakteristike testa te ispitati postoje li razlike u rezultatima na skalama ''Testa depresivnosti za djecu'' s obzirom na dob, spol i njihovu povezanost sa školskim uspjehom. U istraživanju su sudjelovali učenici od trećeg do osmog razreda (N = 358), 210 djevojčica i 148 dječaka, koji su podjeljeni u tri razvojne faze: kasno djetinstvo, predadolescencija i rana adolescencija. Primjenom prevedenog "Testa depresivnosti za djecu (Depressionstest für Kinder – DTK)" autora Petera Rossmanna (2005) na hrvatskoj populaciji, faktorskom analizom, koristeći analizu glavnih komponenata kao metodu ekstrakcije i oblimin metodu rotacije, dobiveni su odgovarajući faktori koji su predstavljali skale testa, ćija je pouzdanost unutarnje konzistencije zadovoljavajuća: "Disforičnost/Samovrdnovanje" (α = 0, 88), "Agitirano ponašanje" (α = 0, 79) i "Pospanost/Autonomne reakcije" (α = 0, 79). Iz testa su izbačene čestice br. 50 i 6 zbog nezadovoljavajućih metrijskih karakteristika. Nisu utvrđene značajne dobne i spolne razlike, niti interakcije tih dviju varijabli, na učestalost simptoma obuhvaćenih skalama "Disforičnost/Samovrednovanje" i "Pospanost/Autonomne reakcije". Na skali "Agitirano ponašanje" dječaci imaju značajno veće rezultate od djevojčica te su simptomi obuhvaćeni tom skalom najučestaliji u ranoj adolescencij. Školski uspjeh je u negativnoj i značajnoj korelaciji sa rezultatima na svim navedenim skalama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)