Pregled bibliografske jedinice broj: 505896
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2; 263-281 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 505896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost medijskog nasilja s agresivnim ponašanjem prema vršnjacima
(The relation between media violence and aggressive peer behaviour)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 2;
263-281
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
medijsko nasilje; videoigrice; agresivno ponašanje; međuvršnjački odnosi
(media violence; video games; aggressive behaviour; peer relations)
Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati povezanost učestalosti gledanja televizije i igranja videoigrica te prisutnosti nasilnih sadržaja u njima s direktnim (fizičkim i verbalnim) i indirektnim agresivnim postupcima učenika prema vršnjacima. Ispitanici su učenici (N = 501 ; 51, 9% muški i 49, 1% ženski) sedmog i osmog razreda osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama, prosječne dobi 13.6 godina. Istraživanje je provedeno u veljači 2010., a primijenjeni su instrumenti za procjenu medijskih navika učenika i skala direktne i indirektne agresivnosti DIAS (Direct & Indirect Aggression Scales, Björkqvist i sur., 1992.) Rezultati korelacijske i regresijske analize pokazuju da učenici koji češće gledaju televiziju i češće vrše fizičko i indirektno nasilje nad ostalim učenicima (r=0, 15, p<0, 01 i r=0, 12, p<0, 01), a oni koji češće gledaju emisije u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema drugim učenicima. (r=0, 16, p<0, 01 ; r=0, 24, p<0, 01 ; r=0, 19, p<0, 01). Učestalost gledanja te količina nasilja pridonose predviđanju direktnog (fizičkog i verbalnog) te indirektno nasilnog ponašanja prema vršnjacima. Učenici koji češće igraju računalne ili videoigrice i češće vrše fizičko i verbalno nasilje nad ostalim učenicima (r=0, 28, p<0, 01 i r=0, 09, p<0, 05). Učenici koji igraju igrice u kojima ima više nasilja, češće iskazuju i sva tri oblika nasilnog ponašanja prema ostalim učenicima (r=0, 30, p<0, 01, r=0, 24, p<0, 01 ; r=0, 13, p<0, 01). Učestalost igranja i količina nasilja u igricama prediktori su fizičkog i verbalnog nasilja, dok se povezanost igranja igrica s indirektnim nasiljem nije se pokazala značajnom. Rezultati ovog i drugih recentnih istraživanja sugeriraju da izloženost medijskom nasilju povećava rizik za agresivno i nasilno ponašanje prema vršnjacima u realnom svijetu. Potrebno je naglasiti da na prvi pogled mali statistički učinci mogu imati ozbiljne praktične posljedice stoga što je veliki dio populacije izložen ovim činiteljima rizika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts