Pregled bibliografske jedinice broj: 505683
Kompetencije odgojitelja potrebne za rad s djecom s posebnim potrebama
Kompetencije odgojitelja potrebne za rad s djecom s posebnim potrebama, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 505683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja potrebne za rad s djecom s posebnim potrebama
(Competence Educators need to Work with Children with Special Needs)
Autori
Špoljarec, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
22.10
Godina
2009
Stranica
20
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Ključne riječi
kompetencije ; odgojitelji ; posebne potrebe ; suradnja ; djeca s posebnim potrebama
(competence ; teachers ; special needs ; opportunities ; children with special needs)
Sažetak
Inkluzija djece s posebnim potrebama u redovan odgojno-obrazovni proces počiva na kompetenciji odgojitelja. Neki autori navode karakteristike ličnosti (fizičko zdravlje, psihičko zdravlje, fleksibilnost, pozitivna slika o sebi, strpljivost, pozitivnost i otvorenost) kao pretpostavke odgojiteljeve kompetentnosti. Kako bi zadovoljio posebne potrebe djeteta s kojim radi, kompetentni će odgojitelj omogućiti tom djetetu mnoštvo prilika za samostalne akcije i socijalnu interakciju s vršnjacima u za to njima prilagođenom prostoru i kroz njemu individualiziran program rada koji počiva na promatranju i procjeni djeteta, njegovih sposobnosti i napretka. Na taj način, odgojitelj potiče djetetov socijalno-emocionalni razvoj. Da bi odgojitelj mogao izraditi dobar prilagođeni program, važna je suradnja s roditeljima i edukacijsko-rehabilitacijskim stručnjakom, i to u svim fazama izrade prilagođenog programa: u početnoj procjeni djeteta pri upisu u vrtić (npr. , procjena sposobnosti, interesa, potreba djeteta), izboru i primjeni prikladnih postupaka prilagođavanja sadržaja te u praćenju i vrednovanju uspješnosti djeteta kroz primjenu programa. Pri tom će uvijek težiti dosegu maksimuma djetetovog potencijala, oslanjajući se na davanje podrške, potkrepljivanje, modeliranje. Za uspješan rad odgojitelja s djetetom s posebnim potrebama, neophodno je stvaranje partnerstva odgojitelja i roditelja, koji kao prvi i najvažniji odgojitelji svojeg djeteta najbolje poznaju njegove potrebe i sposobnosti. Za stvaranje partnerstva s obiteljima, potrebna je kvalitetna razina komunikacije te sudjelovanje roditelja u grupi i donošenju odluka. Kompetentan odgojitelj prakticirat će posjete roditeljskom domu te će težiti organiziranju roditeljske grupe potpore. Kako bi zadovoljio potrebe svojega rada i rada s djecom s posebnim potrebama, nužno je odgojiteljevo neprestano usavršavanje s naglaskom na suradnju sa stručnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(mentor)