Pregled bibliografske jedinice broj: 505542
Interkulturalizam u nastavi
Interkulturalizam u nastavi // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 169-190 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 505542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u nastavi
(Interculturalism in teaching)
Autori
Kragulj, Snježana ; Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 169-190
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalizam ; nastava ; nastavnik ; odgoj ; obrazovanje ; odgojno-obrazovna ustanova
(interculturalism ; teaching ; teacher ; education ; educational ; institutions)
Sažetak
Autorice promišljaju o temama multikulturalizma i interkulturalizma, a poseban naglasak stavljaju na nužnost promijenjenih uloga škole, nastave i nastavnika koje su odraz promijenjenih društvenih okolnosti. Multikulturalni kontekst društva nastavi upućuje nove zahtjeve na koje ona mora odgovoriti novim rješenjima u obliku osposobljenosti u interakcijama s različitim kulturalnim manjinama, pružanju mogućnosti stjecanja interkulturalnih kompetencija, uvažavajući i poštivajući kulture i običaje pripadnika kulturnih manjina. Interkulturalni izazovi koji stoje pred nastavnicima uspješno se mogu prevladati raznim oblicima stručnog usavršavanja koje bi im omogućilo stjecanje znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za uspješno obavljanje posla u promijenjenim društvenim zahtjevima. Nastavnik ima sve veću ulogu medijatora i postaje povoljni medij susreta kultura kojima bogati sadržaje nastave. Autorice naglašavaju i važnost medija kao nezaobilaznih pomagača u odgoju i obrazovanju za interkulturalizam. U istraživanju se donose rezultati o odnosu ispitanika prema manjinskim kulturama, poznavanju vlastite kulture, ulozi i potrebnosti stranih jezika u nastavi, spremnosti na suradnju s kulturalno drugačijim te uspješnost primjene interkulturalnih sadržaja u različitim područjima u kojima dominiraju društvene znanosti iz kojih se u najvećem postotku izdvojila pedagogija (77, 03%) ; prisutnost stereotipa i predrasuda ispitanika prema pripadnicima različitih nacionalnosti. Posljednji dio instrumenta ispitivao je potrebe i interese ispitanika prema sadržajima koje bi oni voljeli vidjeti u školskom kurikulumu. Najveću su zainteresiranost ispitanika ponudili sadržaji o spolnom odgoju (79, 72%), a odmah iza njega slijede sadržaji koji bi se bavili poučavanjem o različitim kulturama i običajima (68, 92%) što pokazuje motivaciju ispitanika za bavljenje navedenom problematikom. Na osnovi dobivenih rezultata autorice nude prijedloge i moguća rješenja koja bi nastavu učinili uspješnijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek