Pregled bibliografske jedinice broj: 505323
CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom
CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom // 4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena
Zagreb, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 505323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom
(CSBS scale: differences in early development in typically developing children, institutionalized children and children with autism)
Autori
Cepanec, Maja ; Gmajnić, Iva ; Ljubešić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalna deprivacija; razvoj; komunikacija; autizam
(social deprivation; development; communication; autism)
Sažetak
Ovo istraživanje potaknuto je mnogim istraživanja koja su ukazala na neka zajednička obilježja (kako neurobiološka, tako i bihevioralna) djece koja odrastaju u dječjim domovima i djece s autizmom. U ispitivanju je korištena CSBS ljestvica (Wetherby & Prizant, 2003) koju ispunjava roditelj/skrbnik i koja daje podatke o ranom razvoju komunikacije i drugih razvojnih područja koja čine važan temelj i pretpostavku jezično-govornog razvoja. Prikupljeni su podaci o tri skupine ispitanika: (a) 24 djece urednog razvoja dobi 12-24 mjeseca ; (b) 24 djece koja odrastaju u domskom okruženju dobi 12-24 mjeseca, (c) 16 djece s poremećajem socijalne komunikacije dobi 12-59 mjeseci. Rezultati ovog istraživanja također ukazuju na neka zajednička obilježja institucionalizirane djece i djece s autizmom (kašnjenje u svim domenama razvoja, te postojanje nekih atipičnih obilježja), no ujedno i pokazuju na ključne različitosti. Premda su socijalno deprivirana, djeca koja odrastaju u domskom smještaju pokazuju znatno veća odstupanja u razvoju jezika, igri i simboličkom razvoju, negoli u razvoju socijalne komunikacije. S druge strane, djeca s autizmom pokazuju atipičan obrazac socijalnog razvoja, ali i razvoja govora, koji je u velikom neskladu (neobično "napredan") u odnosu na razvoj njegovih pretpostavki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb