Pregled bibliografske jedinice broj: 503248
Mediji u funkciji unaprjeđenja lokalne turističke ponude i održivog razvoja destinacije (otok Hvar)
Mediji u funkciji unaprjeđenja lokalne turističke ponude i održivog razvoja destinacije (otok Hvar) // Mediji i turizam / Krpan Tomislav, Sušac Vlado (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010. str. 37-47 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 503248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji u funkciji unaprjeđenja lokalne turističke ponude i održivog razvoja destinacije (otok Hvar)
(Media in function of improving the local tourism and sustainable destination development ( Island of Hvar ))
Autori
Pavelin, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Mediji i turizam
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
turizam, turistički proizvod, unaprjeđenje turizma, sezonski turizam, informacijsko-komunikacijska tehnologija, mediji, destinacijska javnost.
(tourism, tourist product, tourism promotion, seasonal tourism, information- communication technology, media, destination public.)
Sažetak
Medijski potpomognuto unaprjeđenje lokalne turističke ponude neminovno je u suvremenom turistički orijentiranom okruženju. Turističku ponudu kreiraju sudionici na turističkom tržištu. Njihovo umrežavanje i dopunjavanje ključni je preduvjet razvoja turističke destinacije po mjeri suvremenog čovjeka i turista. Problem s kojim se hrvatski otočni i dužobalno disperzirani turistički lokaliteti suočavaju, otkako je ljetni i odmorišni turizam stigao na naše prostore, jest kratkotrajnost turističke sezone. Nedovoljna iskorištenost kapaciteta i infrastrukture tijekom kalendarske godine te nerentabilnost kapitala izvan ljetne sezone, poticaj je i ključni motiv odlaska mladih ljudi prema većim centrima i gradovima, bilo radi školovanja ili zaposlenja. Ponuda sadržaja u turističkim mjestima, poglavito na otocima, orijentirana je sezonskom turizmu, a malo ili uopće potrebama lokalnog stanovništva. Kvalitetna turistička ponuda može se postići neposrednim uključivanje lokalnog stanovništva u kreiranje proizvoda i usluga namijenjenim lokalnoj i turističkoj potrošnji. Očuvanje resursa, međutim, uključuje i očuvanje ljudskih potencijala na otocima i u turističkim mjestima. Da bi se cilj postigao, potrebno je problem definirati i javno ga komunicirati te pronaći modele i tehnike kojima bi se unaprijedio život lokalne zajednice na otocima i turističkim mjestima, uz istovremeno podizanje svijesti o važnosti uključivanja lokalnih stanovnika u pronalaženju modela i tehnika unaprjeđenja života i rada po mjeri lokalnih običaja i tradicije. Konvencionalni mediji te informacijsko komunikacijska tehnologija tek su platforma koja može podržati sadržaje ciljane na promjenu stavova javnosti, te od pasivnog i apatičnog očekivanja eventualnih promjena, pobuditi ka proaktivnom djelovanju. U ovom slučaju ciljna javnost je lokalna javnost turističkih mjesta, a svrha je potaknuti dvosmjernu komunikaciju, odnosno prosljeđivanje informacija lokalnom stanovništvu od važnosti za planiranje i kreiranje te promicanje vlastitog doprinosa održivom razvoju turističkog odredišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti