Pregled bibliografske jedinice broj: 503125
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom // Pedagogijska istraživanja, 1 (2010), 111-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 503125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom
(Academic self-efficacy and school achievement– the role of mother – adolescent interaction quality)
Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović Morana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2010);
111-128
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademska samoefikasnost; školski uspjeh; kvaliteta interakcije s majkom
(academic self-efficacy; school achievement; mother – adolescent interaction quality)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti adolescenata te njihovog odnosa s majkom. Krenulo se od pretpostavke da će kvaliteta interakcije s majkom, te roditeljska kompetentnost i zadovoljstvo roditeljstvom majki doprinjeti većoj akademskoj samoefikasnosti adolescenata kao i boljem školskom uspjehu. U istraživanju su sudjelovali srednjoškolci prvog i četvrtog razreda, te njihove majke (N=435). Primijenjeni su Upitnici za ispitivanje kvalitete interakcije na relaciji majka-dijete (procjene majki i procjene adolescenata), Upitnik akademske samoefikasnosti za učenike, te Upitnik roditeljske kompetentnosti, a prikupljeni su i opći podaci o sudionicima, kao i podaci o školskom uspjehu adolescenata na prvom polugodištu tekuće školske godine. Rezultati su pokazali da školsko postignuće i percipirana akademska samoefikasnost ovise o spolu i dobi učenika, pri čemu su se učenice općenito pokazale uspješnijima, te su postigle veći rezultat u akademskoj samoefikasnosti. Nadalje, utvrđene su značajne relacije između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti, te kvalitete interakcije između majke i djece, pri čemu se kao najznačajniji prediktor akademskih ishoda kod adolescenata izdvojila procjena majki o kvaliteti odnosa s djetetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts