Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 503125

Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom


Reić Ercegovac, Ina; Koludrović Morana
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom // Pedagogijska istraživanja, 1 (2010), 111-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 503125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom
(Academic self-efficacy and school achievement– the role of mother – adolescent interaction quality)

Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović Morana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1 (2010); 111-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
akademska samoefikasnost; školski uspjeh; kvaliteta interakcije s majkom
(academic self-efficacy; school achievement; mother – adolescent interaction quality)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti adolescenata te njihovog odnosa s majkom. Krenulo se od pretpostavke da će kvaliteta interakcije s majkom, te roditeljska kompetentnost i zadovoljstvo roditeljstvom majki doprinjeti većoj akademskoj samoefikasnosti adolescenata kao i boljem školskom uspjehu. U istraživanju su sudjelovali srednjoškolci prvog i četvrtog razreda, te njihove majke (N=435). Primijenjeni su Upitnici za ispitivanje kvalitete interakcije na relaciji majka-dijete (procjene majki i procjene adolescenata), Upitnik akademske samoefikasnosti za učenike, te Upitnik roditeljske kompetentnosti, a prikupljeni su i opći podaci o sudionicima, kao i podaci o školskom uspjehu adolescenata na prvom polugodištu tekuće školske godine. Rezultati su pokazali da školsko postignuće i percipirana akademska samoefikasnost ovise o spolu i dobi učenika, pri čemu su se učenice općenito pokazale uspješnijima, te su postigle veći rezultat u akademskoj samoefikasnosti. Nadalje, utvrđene su značajne relacije između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti, te kvalitete interakcije između majke i djece, pri čemu se kao najznačajniji prediktor akademskih ishoda kod adolescenata izdvojila procjena majki o kvaliteti odnosa s djetetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Reić Ercegovac, Ina; Koludrović Morana
Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom // Pedagogijska istraživanja, 1 (2010), 111-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Reić Ercegovac, I. & Koludrović Morana (2010) Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom. Pedagogijska istraživanja, 1, 111-128.
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2010}, pages = {111-128}, keywords = {akademska samoefikasnost, \v{s}kolski uspjeh, kvaliteta interakcije s majkom}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Akademska samoefikasnost i \v{s}kolski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom}, keyword = {akademska samoefikasnost, \v{s}kolski uspjeh, kvaliteta interakcije s majkom} }
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2010}, pages = {111-128}, keywords = {academic self-efficacy, school achievement, mother – adolescent interaction quality}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Academic self-efficacy and school achievement– the role of mother – adolescent interaction quality}, keyword = {academic self-efficacy, school achievement, mother – adolescent interaction quality} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font