Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 502365

Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi


Filipan-Žignić, Blaženka
Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi // Researches at Eotvos Jozsef College 2009 : proceedings / Tóth, Sándor Attila (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2010. str. 141-149 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 502365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi
(Recognizing, understanding and usage of neologisms by students at primary level)

Autori
Filipan-Žignić, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Researches at Eotvos Jozsef College 2009 : proceedings / Tóth, Sándor Attila - Baja : Eötvös József College Press, 2010, 141-149

ISBN
978-963-7290-66-4

Skup
Bölcsészeti, műszaki és társadalomtudományi Kutatások az Eötvös József Főiskolán 2009

Mjesto i datum
Baja, Mađarska, 03.11.2009. - 04.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
neologizmi; anglicizmi; internet; interkulturalnost; globalizacija jezika; germanizmi; strategija očuvanja jezika; jezični purizam
(neologisms; anglizisms; internet; crossculturalism; globalisation of language; germanisms; language purism)

Sažetak
U radu se opisuje istraživanje koje je provedeno na skupini jedanaestogodišnjaka s ciljem da se utvrdi u kojoj mjeri oni prepoznaju, razumiju i rabe neologizme u hrvatskom jeziku. Radi se o tridesetak najčešćih neologizama koji su mahom engleskoga podrijetla te dolaze iz područja računalnih tehnologija, interneta i telekomunikacija, a u hrvatski su jezik ušli posredstvom novih medija, prije svega računala i interneta, a potom i televizije. Povlači se paralela s neologizmima - germanizmima koji su u određenom povijesnom razdoblju hrvatskoga jezika imali jednaku ulogu kakvu danas imaju anlicizmi. Rezultati istraživanja pokazali su tako da jedanaestogodišnjaci u visokom postotku mogu prepoznati i rabiti neologizme, ali da ih u manjoj mjeri mogu zamijeniti nekom hrvatskom riječju. Ta činjenica ukazuje na potrebu provođenja određenih strategija za očuvanje hrvatskoga jezika te povećanja komunikacijske kompetencije u tome području u hrvatskome jeziku. Ne priziva se ovdje ni u kom slučaju onaj negativni purizam koji podrazumijeva istjerivanje svega stranoga, već se uvažava činjenica da je i hrvatski jezik danas poput svih modernih jezika svijeta pod utjecajem globalizacijskih te interkulturalnih procesa. Globalizacija jezika odnosno interkulturalno prožimanje očigledno ne mimoilazi ni dječji idiom budući da djeca puno vremena provode na računalu ili pred televizijskim ekranom. No, uključivanjem u nastavu više sadržaja s hrvatskim pojmovima iz područja obuhvaćenih globalizacijom zasigurno je moguće djelovati na usvajanje i hrvatskoga pojmovlja uz strano koje su djeca u velikoj mjeri već usvojila.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Filipan-Žignić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Filipan-Žignić, Blaženka
Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi // Researches at Eotvos Jozsef College 2009 : proceedings / Tóth, Sándor Attila (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2010. str. 141-149 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Filipan-Žignić, B. (2010) Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi. U: Tóth, S. (ur.)Researches at Eotvos Jozsef College 2009 : proceedings.
@article{article, author = {Filipan-\v{Z}igni\'{c}, Bla\v{z}enka}, editor = {T\'{o}th, S.}, year = {2010}, pages = {141-149}, keywords = {neologizmi, anglicizmi, internet, interkulturalnost, globalizacija jezika, germanizmi, strategija o\v{c}uvanja jezika, jezi\v{c}ni purizam}, isbn = {978-963-7290-66-4}, title = {Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj \v{s}kolskoj dobi}, keyword = {neologizmi, anglicizmi, internet, interkulturalnost, globalizacija jezika, germanizmi, strategija o\v{c}uvanja jezika, jezi\v{c}ni purizam}, publisher = {E\"{o}tv\"{o}s J\'{o}zsef College Press}, publisherplace = {Baja, Ma\djarska} }
@article{article, author = {Filipan-\v{Z}igni\'{c}, Bla\v{z}enka}, editor = {T\'{o}th, S.}, year = {2010}, pages = {141-149}, keywords = {neologisms, anglizisms, internet, crossculturalism, globalisation of language, germanisms, language purism}, isbn = {978-963-7290-66-4}, title = {Recognizing, understanding and usage of neologisms by students at primary level}, keyword = {neologisms, anglizisms, internet, crossculturalism, globalisation of language, germanisms, language purism}, publisher = {E\"{o}tv\"{o}s J\'{o}zsef College Press}, publisherplace = {Baja, Ma\djarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font