Pregled bibliografske jedinice broj: 501906
Škola u prirodi Parka prirode Kopački rit
Škola u prirodi Parka prirode Kopački rit, 2002., diplomski rad, Pedagoški fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 501906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola u prirodi Parka prirode Kopački rit
(Education for schools at the Kopački rit Nature Park)
Autori
Barišić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Pedagoški fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
09.10
Godina
2002
Stranica
99
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
Kopački rit park prirose; škola u prirodi; metode u biologiji
(Kopački rit Nature Park; education for schools; improved methods of biology teaching)
Sažetak
Cilj ovog rada je poticanje izvan učioničke nastave te unapređivanje odgoja i obrazovanja o zavičajnim prirodnim znamenitostima putem Škole u prirodi u neposrednom okolišu. Kako je u izvođenju nastave biologije potrebno poštivati princip zavičajnosti odabran je Park prirode Kopački rit koji je prirodni ekološki laboratorij i učionica u prirodi Županije Osječko-baranjske. U radu je dan primjer kako se može organizirati izvan učionička nastava putem Škole u prirodi. U tu svrhu izrađeni su nastavni listići «Škola u prirodi Parka prirode Kopački rit» koji sadrže teoretski dio o nekoj temi te brojne i raznolike zadatke i pitanja za učenike. Provedeno je i istraživanje sa studentima biologije i kemije 3. i 4. godine (ukupno 33 studenta) i studentima učiteljskog studija 2. godine (24 studenta) Pedagoškog fakulteta u Osijeku. Ukupno je obuhvaćeno 57 studenata. Kao instrument istraživanja primijenjena je ankete zatvorenog tipa. Anketom su prikupljeni podaci o zainteresiranosti studenata za uključivanje u edukaciju o Kopačkom ritu i podaci o tome koliko su informacija dobili tijekom školovanja ili studija i koliko su te informacije opširne. Isto tako anketom su prikupljeni podaci o razini poznavanja sadržaja Kopačkog rita(zemljopis, hidrologija, biljni i životinjski svijet). Obrada podataka dobivenih anketom studenata biologije i kemije te studenata učiteljskog studija Pedagoškog fakulteta u Osijeku ukazala je nedovoljnu razinu poznavanja osobitosti Kopačkog rita kao i njegovih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek