Pregled bibliografske jedinice broj: 501635
STRATEGIJA UPRAVLJANJA ZNANJEM U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI HOTELSKE INDUSTRIJE
STRATEGIJA UPRAVLJANJA ZNANJEM U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI HOTELSKE INDUSTRIJE, 2010., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Rijeka
CROSBI ID: 501635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STRATEGIJA UPRAVLJANJA ZNANJEM U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI HOTELSKE INDUSTRIJE
(KNOWLEDGE MANAGEMENT STRATEGY IN BOOSTING THE COMPETETIVE ABILITY OF THE HOTEL INDUSTRY)
Autori
Črnjar, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Mjesto
Rijeka
Datum
14.12
Godina
2010
Stranica
313
Mentor
Vujić, Vidoje
Ključne riječi
menadžment znanja; upravljanje znanjem; konkurentnost; hotelska industrija; strategija upravljanja znanjem; ljudski kapital; znanje; intelektualni kapital; ljudski kapital; menadžment ljudskog kapitala (HRM)
(knowledge management; competitiveness; hotel industry; knowledge management strategy; human resources; knowledge; intellectual capital; human capital; human resource management)
Sažetak
S ciljem dokazivanja stupnja upravljanja znanjem i njegovog doprinosa ostvarivanju konkurentske prednosti hotelske industrije provedeno je istraživanje na velikim i srednjim hotelskim poduzećima Primorsko-goranske i Istarske županije. Na temelju rezultata dobivenih istraživanjem došlo se je određenih zaključke, dati su prijedlozi za unaprjeđenje u uvođenje strategije upravljanja znanjem u hotelskoj industriji. Provođenjem empirijskog istraživanja utvrditi smo razinu razvijenosti strategije upravljanja znanjem u hotelskoj industriji i faktore koji utječu na njeno uvođenje. Utvrdili smo važnost upravljanja znanjem u ostvarivanju konkurentske prednost hotelske industrije a sve u cilju definiranje smjernica i modela za upravljanje znanjem u hotelskoj industriji. U uvjetima brzih promjena na globalnom tržištu te promjena na tržištu rada Hrvatske, ali i šire, nametnut će se potreba da se uvode promjene u poslovanja hotelskih poduzeća. Empirisko istraživanje je potvrdilo da se hotelska industrija načelno slaže s tvrdnjom da je razvijena strategija upravljanja znanjem osnova uspješnog poslovanja i pridonosi ostvarivanju konkurentske prednost. U praksi ne razvija strategija upravljanja znanjem već se sve inicijative u tome pravcu odnose na obrazovne programe i projekte. Uvođenje strategije upravljanja znanja u hotelsku industriji Hrvatske ide izuzetno sporo. Upravo industrija u kojoj je važnost ljudskog potencijala i znanja tj. nematerijalne imovine velika, upravljanje znanjem nije u potpunosti saživjelo. Provedeno istraživanje neosporno potvrđuje postavljenu hipotezu da razina upravljanja znanjem čini osnovu uspješnoga poslovanja i značajno doprinosi ostvarivanju konkurentske prednosti hotelske industrije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija