Pregled bibliografske jedinice broj: 500960
Lojalnost potrošača privatnim markama
Lojalnost potrošača privatnim markama, 2011., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 500960 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lojalnost potrošača privatnim markama
(Customer loyalty towards private labels)
Autori
Gregurec, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
02.02
Godina
2011
Stranica
87
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
lojalnost potrošača; privatne marke; prodajno mjesto
(consumer loyalty; private labels; store)
Sažetak
Lojalnost potrošača postavljena je kao uvjet opstanka, ali i uspjeha poduzeća koja posluju u današnjim turbulentnim tržišnim uvjetima. Razvojem tržišta, pregovaračka moć potrošača raste, na uštrb ponuđača. Opisana situacija označava početak borbe na strani ponuđača za svakog pojedinog potrošača i koristi koje, dugoročan odnos s njime pruža. Boreći se za poboljšanje svoje pozicije u dinamičnome okruženju koje vlada tržištem, prodavači, tradicionalno partneri s proizvođačima, plasmanom privatnih maraka mijenjaju uloge. Iz pozicije saveznika, prelaze u poziciju rivala, što zahtjeva značajnu promjenu u promišljanju narednih koraka u poslovanju i od strane proizvođača i od strane prodavača. Diplomski rad koncipiran je na način da ponudi pregled sekundarnih istraživanja i pri tome prikaže teorijska promišljanja i naputke različitih autora o privatnim markama, prodajnome mjestu, te lojalnosti spram oboje. Cilj primarnog istraživanja bilo je utvrđivanje istinitosti teorijskih pretpostavki u praksi, te utvrđivanje razine lojalnosti potrošača prodajnome mjestu Konzum i njegovoj privatnoj marki K plus. Pri tome su u uzorak istraživanja odabrani ispitanici grada Siska. Provedeno istraživanje je potvrdilo rezultate dosadašnjih znanstvenih istraživanja, prvenstveno relevantnosti čimbenika pri donošenju odluke o kupovini privatnih marka i odabira prodajnog mjesta, pri čemu je utjecaj jednoga na drugo signifikantan i obostran. Pri tome su se, od analiziranih čimbenika, najvažnijima za lojalnost prodajnome mjestu pokazali sljedeći: cijena proizvoda, čistoća prodavaonice i okoline, te radno vrijeme prodavaonice. S druge strane čimbenicima najznačajnijima za lojalnost privatnim markama pokazali su se kvaliteta proizvoda, vrijednost, te cijena proizvoda. Ukoliko se pažnja obrati na buduće planove, promatrano s aspekta prodavača, uočava se potreba za podrobnim promišljanjem daljnjih koraka kojima je cilj osmišljavanje strategije koja će polučiti lojalnošću, bilo prodajnome mjestu, bilo privatnoj marki tog prodajnog mjesta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija