Pregled bibliografske jedinice broj: 500313
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (2011), 25. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 500313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija
(The role of preschool psychologists - prevention and early intervention)
Autori
Sindik, Joško
Izvornik
Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 7
(2011), 25;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
strategija; psiholog; predškolski; obrazovanje; dječji vrtić
(strategy; psychologist; preschool; education; kindergarten)
Sažetak
Rad psihologa u predškolskim ustanovama slijedi suvremene pedagoške trendove a ujedno je dosljedno psihologijskoj znanstvenoj tradiciji. Istovremeno, on teži i funkcionalnom praktičnom djelovanju. Temeljne funkcije predškolskog psihologa jesu: prevencija (procjena, identifikacija, edukacija) te rana intervencija (poduzimanje mjera). Međutim, mnoštvo definiranih radnih zadaća, s velikim brojem različitih suradnika i oblika rada, ima loš utjecaj na psihologa, osobito početnika. U toj situaciji, on može izgubiti jasan uvid u strukturu i smisao radnih zadaća a odatle i svojih kompetencija povezanih s njihovim uspješnim izvršavanjem. Stoga u ovom radu dajemo teorijski model u kojem se sve radne zadaće i načini njihova izvršavanja strukturiraju u odnosu na dvije temeljne funkcije psihologa u predškolskim ustanovama (najčešće dječjim vrtićima): prevenciju i intervenciju. Preventivni programi, edukacija (roditelja i odgojitelja) i praćenje razvoja sve djece dijelovi su prevencije, dok je dijagnostika specifičnih posebnih potreba, savjetovanje odnosno direktna terapija utvrđenih posebnih potreba djece sastavni dio rane intervencije. Katkad iste metode rada mogu biti korisne i za prevenciju i za intervenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku
Profili:
Joško Sindik
(autor)