Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 500313

Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija


Sindik, Joško
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (2011), 25. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 500313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija
(The role of preschool psychologists - prevention and early intervention)

Autori
Sindik, Joško

Izvornik
Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 7 (2011), 25;

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
strategija; psiholog; predškolski; obrazovanje; dječji vrtić
(strategy; psychologist; preschool; education; kindergarten)

Sažetak
Rad psihologa u predškolskim ustanovama slijedi suvremene pedagoške trendove a ujedno je dosljedno psihologijskoj znanstvenoj tradiciji. Istovremeno, on teži i funkcionalnom praktičnom djelovanju. Temeljne funkcije predškolskog psihologa jesu: prevencija (procjena, identifikacija, edukacija) te rana intervencija (poduzimanje mjera). Međutim, mnoštvo definiranih radnih zadaća, s velikim brojem različitih suradnika i oblika rada, ima loš utjecaj na psihologa, osobito početnika. U toj situaciji, on može izgubiti jasan uvid u strukturu i smisao radnih zadaća a odatle i svojih kompetencija povezanih s njihovim uspješnim izvršavanjem. Stoga u ovom radu dajemo teorijski model u kojem se sve radne zadaće i načini njihova izvršavanja strukturiraju u odnosu na dvije temeljne funkcije psihologa u predškolskim ustanovama (najčešće dječjim vrtićima): prevenciju i intervenciju. Preventivni programi, edukacija (roditelja i odgojitelja) i praćenje razvoja sve djece dijelovi su prevencije, dok je dijagnostika specifičnih posebnih potreba, savjetovanje odnosno direktna terapija utvrđenih posebnih potreba djece sastavni dio rane intervencije. Katkad iste metode rada mogu biti korisne i za prevenciju i za intervenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško
Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (2011), 25. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sindik, J. (2011) Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija. Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (25).
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2011}, keywords = {strategija, psiholog, pred\v{s}kolski, obrazovanje, dje\v{c}ji vrti\'{c}}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za javno zdravstvo}, volume = {7}, number = {25}, issn = {1845-3082}, title = {Uloga pred\v{s}kolskog psihologa - prevencija i rana intervencija}, keyword = {strategija, psiholog, pred\v{s}kolski, obrazovanje, dje\v{c}ji vrti\'{c}} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2011}, keywords = {strategy, psychologist, preschool, education, kindergarten}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za javno zdravstvo}, volume = {7}, number = {25}, issn = {1845-3082}, title = {The role of preschool psychologists - prevention and early intervention}, keyword = {strategy, psychologist, preschool, education, kindergarten} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font