Pregled bibliografske jedinice broj: 500268
Odgoj i obrazovanje za građanstvo kao sastavnica zaštite ljudskih prava
Odgoj i obrazovanje za građanstvo kao sastavnica zaštite ljudskih prava // Tabula, 8 (2010), 112-123 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 500268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za građanstvo kao sastavnica zaštite ljudskih prava
(Education for Citizenship as a component of protection of Human Rights)
Autori
Diković, Marina
Izvornik
Tabula (1331-7830) 8
(2010);
112-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ljudska prava; pravo na obrazovanje; aktivno; odgovorno i demokratsko građanstvo; odgoj i obrazovanje za građanstvo
(human rights; right to education; active; responsible and democratic citizenship; education for citizenship)
Sažetak
Promicanje i zaštita ljudskih prava glavni je preduvjet punog razvoja ljudske osobe. S ciljem utvrđivanja vrijednosti i vještina koje su pojedincu potrebne za život i rad u kulturno pluralnoj i demokratskoj Europi 21. stoljeća te načina njihova razvoja i prenošenja, godine 1997. Vijeće Europe je pokrenulo projekt Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo (engl. Education for Democratic Citizenship). Otad se aktivno i odgovorno građanstvo spominje kao cilj odgoja i obrazovanja u međunarodnim (UN-a i UNESCO-a, Vijeća Europe i Europske unije) i nacionalnim dokumentima, a nerijetko se povezuje i s ostvarenjem prava na obrazovanje. Škola u suradnji s drugim formativnim čimbenicima, uključujući civilno društvo, ima važnu ulogu u informiranju, osvješćivanju i osnaživanju mladih za aktivno, odgovorno i demokratsko građanstvo. Odgoj i obrazovanje za građanstvo je 1999. godine uveden u hrvatski obrazovni sustav. U važeći Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006) uključen je kao dio integriranih odgojno-obrazovnih sadržaja, a u Nastavni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010) kao međupredmetna tema. U politici i praksi većine europskih i tranzicijskih zemalja odgoj i obrazovanje za građanstvo uvedeno je kao eksplicitni obrazovni cilj koji se prvenstveno ostvaruje u sklopu posebnog nastavnog predmeta. U ovome se radu analizira sadržaj međunarodnih, europskih i hrvatskih političkih i pravnih dokumenata s ciljem utvrđivanja normativnih polazišta za uvođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo u nacionalne sustave odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je kao predavanje prezwntiran na skupu "Asistentski dan : Znanstveni skup asistenata Odjela za humanističke znanosti i Odjela za studij na talijanskom jeziku Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, održanom 29.10.2009.g., Pula, Hrvatska ; objavljen u Knjizi sažetaka ; I. Duda, A. Matošević (ur.) ; Pula : Sveučilište Jurja Dobrile, 2010. ; str. 24-24 ; ISBN 978-953-7498-28-3.
POVEZANOST RADA
Projekti:
140-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Marina Diković
(autor)