Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 499922

Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi


Huzjak, Miroslav
Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi // Metodika, 7 (2006), 12; 111-122 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 499922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi
(Teacing Art in Waldorf School)

Autori
Huzjak, Miroslav

Izvornik
Metodika (1332-7879) 7 (2006), 12; 111-122

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
waldorfska pedagogija; umjetnički odgoj; ezoterija i teozofija; likovna kultura
(Waldorf pedagogy; artistic education; the esoteric and theosophy; teaching art)

Sažetak
U radu se prate ishodišta, prednosti i mane sustava alternativne waldorfske pedagogije s naglaskom na nastavnom predmetu likovne kulture. Rudolf Steiner kao osnivač ove pedagogije ugradio je u nju vrijednosti i elemente sustava svojih uzora. Stoga je važno upoznati se s Goetheovom teorijom boja, kao i s teozofijom Helene Blavatske, jer su to modeli ugrađeni u waldorfsku pedagogiju, a koje stručna literatura vrlo često zanemaruje. Ezoterijski utjecaji na teozofiju vidljivi su kroz Steinerovu teoriju o četiri ljudska temperamenta: ono što se stavlja između naslijeđenog i individualnog nalazi se u formama fizičkog tijela, eterskog tijela, astralnog tijela i Ja. Time Steiner dolazi do pohvalnog zahtjeva o odgoju čitavog ljudskog bića, svih njegovih razina i osjetila (vanjskih i unutarnjih). To ga približava umjetnosti koju visoko vrednuje i koristi njene sadržaje u svojim nastavnim programima. Nastava u epohama, dodatni satovi ručnog rada, euritmija, upotreba bajki i angažiranje roditelja visoko su vrijedni Steinerovi doprinosi razvoju nastavnog procesa. S druge strane, previše se zanemaruju propusti i proizvoljnosti na mjestima gdje se dodiruje umjetnost – odabir praoblika, redukcija boja nedozvoljavanjem djeci slobodnog odabira, nametanje tehnika blok-pastela i akvarela «mokro na mokro» kao rezultat daju identična jednoobrazna rješenja što guši individualnost i kreativnost djeteta. Direktivnost se opaža i u zadanim formama slova i ritmova u euritmiji ; često se mnogoznačnost simbola reducira na jednoznačnost znaka. Ipak, za ispravno sagledavanje i vrednovanje waldorfske pedagogije nužno je jednako uočiti i upoznati njene vrijedne doprinose, kao i propuste koje danas gledamo s gotovo stogodišnjim iskustvom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
UDK: 37.013



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Miroslav Huzjak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Huzjak, Miroslav
Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi // Metodika, 7 (2006), 12; 111-122 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Huzjak, M. (2006) Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj školi. Metodika, 7 (12), 111-122.
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2006}, pages = {111-122}, keywords = {waldorfska pedagogija, umjetni\v{c}ki odgoj, ezoterija i teozofija, likovna kultura}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Nastava likovne kulture i umjetnosti u waldorfskoj \v{s}koli}, keyword = {waldorfska pedagogija, umjetni\v{c}ki odgoj, ezoterija i teozofija, likovna kultura} }
@article{article, author = {Huzjak, Miroslav}, year = {2006}, pages = {111-122}, keywords = {Waldorf pedagogy, artistic education, the esoteric and theosophy, teaching art}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Teacing Art in Waldorf School}, keyword = {Waldorf pedagogy, artistic education, the esoteric and theosophy, teaching art} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font