Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 499321

Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama


Vidović, Ana; Mildner, Vesna
Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama // Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, 2010. str. 186-197


CROSBI ID: 499321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama
(Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment)

Autori
Vidović, Ana ; Mildner, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana

Urednik/ci
Mildner, Vesna ; Liker, Marko

Izdavač
Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
186-197

ISBN
978-953-175-351-7

Ključne riječi
posebne jezične teškoće, agramatičnost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezični razvoj
(special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development)

Sažetak
Posebne jezične teškoće (PJT) poremećaj su u razvoju govora još nepoznata uzroka. Djeca s PJT-om ne pokazuju slušne nedostatke, a kognitivne, socijalne i motoričke sposobnosi u skladu su s njihovom dobi. Ipak, novija istraživanja upućuju na specifična neuroanatomska obilježja u osoba s PJT-om te na genetsku predisponiranost za ovaj razvojni poremećaj. Najčešće se manifestiraju kao zakašnjelo ovladavanje govorom i zakašnjeli razvoj sposobnosti njegova razumijevanja, te kao siromašniji vokabular u odnosu na djecu urednog jezičnog razvoja (UJR). Kada se govor napokon pojavi, agramatičan je. Riječi su obično kratke, rečenice jednostavne. Na fonetskoj razini česte su omisije, supstitucije i distorzije. Cilj ovoga rada bio je usporediti govor poetogodišnjaka UJR-a s govorom petogodišnjaka s PJT-om. Rezultati ispitivanja pokazali su da je sposobnost ponavljanja rečenica djece s PJT-om znantno manja u odnosu na kontrolnu skupinu, a posebno gramatički složenijih struktura. Djeca s PJT-om lošiji uspjeh pokazuju i u pripovijedanju, na što upućuje kraća prosječna dužina iskaza te manji broj glagola u iskazu. Dobiveni rezultati potvrđuju rezultate dosadašnjih istraživanja ove jezično-govorne pojave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Liker, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (autor)

Avatar Url Ana Vidović Zorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidović, Ana; Mildner, Vesna
Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama // Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, 2010. str. 186-197
Vidović, A. & Mildner, V. (2010) Jezični status djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama. U: Mildner, V. & Liker, M. (ur.) Proizvodnja i percepcija govora profesoru Damiru Horgi povodom njegovog sedamdesetog rođendana. Zagreb, Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, str. 186-197.
@inbook{inbook, author = {Vidovi\'{c}, Ana and Mildner, Vesna}, year = {2010}, pages = {186-197}, keywords = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, agramati\v{c}nost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezi\v{c}ni razvoj}, isbn = {978-953-175-351-7}, title = {Jezi\v{c}ni status djece urednog jezi\v{c}nog razvoja i djece s posebnim jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, agramati\v{c}nost, sposobnost pripovijedanja, uredan jezi\v{c}ni razvoj}, publisher = {Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filolo\v{s}kog dru\v{s}tva ; FF Press}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Vidovi\'{c}, Ana and Mildner, Vesna}, year = {2010}, pages = {186-197}, keywords = {special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development}, isbn = {978-953-175-351-7}, title = {Language status in children with normal language development and children suffering from specific language impairment}, keyword = {special language impairments, agrammatism, story-telling ability, normal language development}, publisher = {Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filolo\v{s}kog dru\v{s}tva ; FF Press}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font