Pregled bibliografske jedinice broj: 497663
Samopoštovanje i samoefikasnost učenika s obzirom na spol, dob i osobine ličnosti
Samopoštovanje i samoefikasnost učenika s obzirom na spol, dob i osobine ličnosti, 2010., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Splitu, Split
CROSBI ID: 497663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoštovanje i samoefikasnost učenika s obzirom na spol, dob i osobine ličnosti
(Students' self-esteem and self-efficacy in relation to gender, age and personality traits)
Autori
Grgantov, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Splitu
Mjesto
Split
Datum
24.11
Godina
2010
Stranica
34
Mentor
Reić Ercegovac, Ina
Ključne riječi
samopoimanje; samopoštovanje; samoefikasnost; osobine ličnosti; školski uspjeh
(self concept; self-esteem; self-efficacy; personality traits; school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samopoštovanja, različitih askpekata samoefikasnosti te osobina ličnosti učenika četvrtih i osmih razreda osnovnih škola. U istraživanju je sudjelovalo 147 učenika osnovne škole „Ostrog“ u Kaštel Lukšiću, a primijenjeni su Rosenbergova skala samopoštovanja, Upitnik samoefikasnosti za djecu i Eysenckov upitnik ličnosti za djecu. Analizom prikupljenih podataka dobiveni su rezultati koji potvrđuju da stariji učenici (osmih razreda) imaju niže samopoštovanje, nižu emocionalnu i akademsku samoefikasnost, te niže rezultate emocionalne stabilnosti u odnosu na učenike četvrtih razreda. Razlike u socijalnoj samoefikasnosti s obzirom na dob nisu utvrđene. Značajan efekt spola utvrđen je za varijablu akademske samoefikasnosti pri čemu su djevojčice postigle više rezultate u toj varijabli. Rezultati su također ukazali na značajnu povezanost samopoštovanja, samoefikasnosti i emocionalne stabilnosti, dok nisu utvrđene korelacije samopoštovanja i samoefikasnosti s osobinom ekstraverzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija