Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 497378

Kompetencije učitelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi učenika o „idelanom učitelju“


Koludrović, Morana; Reić - Ercegovac, Ina
Kompetencije učitelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi učenika o „idelanom učitelju“ // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović, Sanela (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2010. str. 17-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 497378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije učitelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi učenika o „idelanom učitelju“
(Teacher competencies from curriculum approach perspective: Students' attitudes toward "ideal teacher“)

Autori
Koludrović, Morana ; Reić - Ercegovac, Ina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović, Sanela - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2010, 17-23

Skup
Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
suvremena škola; kompetencije učitelja; stavovi učenika
(modern school; teacher's competency; pupils attitudes)

Sažetak
U kurikulumskom pristupu usmjerenom na razvoj učenikovih kompetencija, ključnu ulogu ima pedagoški, didaktički, metodički, te emocionalno kompetentan učitelj. To potvrđuju brojna istraživanja koja su se bavila kompetencijama učitelja važnima za ostvarivanje kvalitetne nastave i pozitivnog razrednog ozračja. Međutim, stavovi učenika o poželjnim osobinama učitelja rijetko su bili predmetom istraživanja, a važni su za razumijevanje učenikovih očekivanja, te primjereno zadovoljavanje njegovih potreba. S ciljem stjecanja boljeg uvida u učenikova razmišljanja o važnosti intrapersonalnih i intepersonalnih značajki učitelja i njegovog rada, provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo 272 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Učenici su anonimno popunili upitnik o poželjnim osobinama učitelja, odnosu prema učenicima te načinu organiziranja rada koji bi najbolje odgovarao potrebama učenika. Učenici su imali zadatak zamisliti idealnog učitelja i procjenjivati stupanj slaganja s tvrdnjama koje su opisivale različite osobine zamišljenog učitelja, njegov odnos s učenicima, te metode rada. Rezultati su pokazali da s obzirom na dob i spol ne postoje razlike u poimanju poželjnih osobina učitelja. Učenici su najvažnijima procijenili didaktičko-metodičke kompetencije učitelja, važnost humora u nastavi te poticanje učenika na međusobnu suradnju. S druge strane, najmanje važnim u radu svog idealnog učitelja učenici smatraju poticanje učeničkog samovrednovanja, te učiteljevu zainteresiranost za život učenika izvan školskog okružja. Razvidno je da učenici prepoznaju važnost učiteljevih nastavnih i komunikacijskih umijeća dok s druge strane nisu prepoznali dvije važne odrednice kurikulumskog pristupa koje se odnose na samovrednovanje, te uključenost učitelja u život učenika izvan škole, što upućuje na potrebu osvještavanja i učenika i učitelja o njihovoj važnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Reić - Ercegovac, Ina
Kompetencije učitelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi učenika o „idelanom učitelju“ // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović, Sanela (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2010. str. 17-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Koludrović, M. & Reić - Ercegovac, I. (2010) Kompetencije učitelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi učenika o „idelanom učitelju“. U: Nikolić, M., Huremović, A. & Imamović, S. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c} - Ercegovac, Ina}, year = {2010}, pages = {17-23}, keywords = {suvremena \v{s}kola, kompetencije u\v{c}itelja, stavovi u\v{c}enika}, title = {Kompetencije u\v{c}itelja iz perspektive kurikulumskog pristupa: stavovi u\v{c}enika o „idelanom u\v{c}itelju“}, keyword = {suvremena \v{s}kola, kompetencije u\v{c}itelja, stavovi u\v{c}enika}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c} - Ercegovac, Ina}, year = {2010}, pages = {17-23}, keywords = {modern school, teacher's competency, pupils attitudes}, title = {Teacher competencies from curriculum approach perspective: Students' attitudes toward "ideal teacher“}, keyword = {modern school, teacher's competency, pupils attitudes}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font