Pregled bibliografske jedinice broj: 495513
Rizična ponašanja djece i mladih
Rizična ponašanja djece i mladih // Odgojne znanosti, 12 (2010), 1; 197-213 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 495513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizična ponašanja djece i mladih
(Risk Behaviour in Children and Young People)
Autori
Zloković, Jasminka ; Vrcelj, Sofija
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12
(2010), 1;
197-213
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
asocijalna ponašanja; politoksikomanija; alkoholizam; rani seksualni odnosi; djeca; roditelji; učitelji; odgojne kompetencije; primarna prevencija
(risk behaviour; drugs; bringdrinking; hook-up culture; children; parents; teachers; primary prevention)
Sažetak
Stručnjaci različitih znanstvenih područja pokušavaju iznaći odgovor zašto neka djeca i mladi koji su izloženi rizičnim činiteljima ne usvajaju rizično ponašanje, za razliku od drugih koji se nalaze u istim ili sličnim okolnostima, koji im ne podliježu. Uzročnost asocijalnih i često rizičnih ponašanja djece kao i odraslih neminovno je razmatrati u kontekstu generičkog i ekološkog modela koji polaze od osobnih crta ličnosti, kulturnog konteksta, socijalno-ekonomskog sustava, obrazovanja i drugih činitelja na mikro i makro razini. Autorice u empirijskom dijelu rada prezentiraju rezultate istraživanja o zapažanjima nastavnika i odgajatelja o aktualnim pedagoškim problemima – asocijalnim ponašanjima – djece i mladih ; problemskim područjima i aktivnostima na planu primarne prevencije u predškolskim, osnovno školskim i srednjoškolskim ustanovama, suradnji s roditeljima i samopercepciji nastavnika osobne odgojne kompetencije. Za potrebe istraživanja konstruiran je anketni upitnik, te primijenjen na uzorku od 196 ispitanika odgojno–obrazovnih djelatnika osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, 2008. godine. Rezultati istraživanja ukazuju na mnoštvo problema u području odgoja i obrazovanja koje je nužno temeljito istražiti, te poduzeti širu društvenu akciju njihova rješavanja. Marginaliziranje problema koje se primjećuje u socijalnoj okolini pridonosi porastu asocijalnih ponašanja djece (politoksikomanija, «bringe drinking», «hook up» kultura, rizične vožnje i napuštanje škole i dr.). Rezultati ispitivanja mogli bi pomoći pri fokusiranju na neke prioritete u odgojno-obrazovnoj i široj socijalnoj podršci u cilju primarne prevencije asocijalnih (rizičnih) ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Social Sciences Citation Index (SSCI), SOCIOLOGICl Abstracts, Worldwide Political Science Abstracts and Linguistics and language Behavior Abstracts