Pregled bibliografske jedinice broj: 494691
U osvit 18. stoljeća: nasljeđe Seicenta i nova stilska strujanja u slikarstvu na Slovenskom primorju, goričko-kranjskom području i Hrvatskom primorju
U osvit 18. stoljeća: nasljeđe Seicenta i nova stilska strujanja u slikarstvu na Slovenskom primorju, goričko-kranjskom području i Hrvatskom primorju // Neznano in pozabljeno iz 18. stoletja na Slovenskem
Ljubljana, Slovenija, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 494691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U osvit 18. stoljeća: nasljeđe Seicenta i nova stilska strujanja u slikarstvu na Slovenskom primorju, goričko-kranjskom području i Hrvatskom primorju
(At the Dawn of the 18th Century: the Heritage of Seicento and the New Stylistic Currents of Painting in Slovenian Littoral, Goriško-kranjska Region and Croatian Littoral)
Autori
Kudiš Burić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Neznano in pozabljeno iz 18. stoletja na Slovenskem
/ - , 2010
Skup
Neznano in pozabljeno iz 18. stoletja na Slovenskem
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 09.12.2010. - 11.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slikarstvo; 17. st.; 18. st.; Venecija; neoveronezijanska struja; tenebrosi; Angelo De Coster; Collegio Maritimo; Ambrogio Bon; Francesco Pittoni; Cristoforo Tasca
(painting; 17th century; 18th century.; Venice; neoveronese current; tenebrosi; Angelo De Coster; Collegio Maritimo; Ambrogio Bon; Francesco Pittoni; Cristoforo Tasca)
Sažetak
U svojem famoznom pismu Predsjedateljima Pomorskog Vijeća (Collegio Maritimo), napisanom sredinom dvadesetih godina 18. stoljeća, Angelo de Coster, tadašnji kancelar venecijanskog Zbora slikara (Collegio dei pittori), navodi da postoje tri vrste majstora: vrhunski slikari, zatim oni koji lutaju Serenissimom kako bi se prehranili i malena skupina onih koji imaju radionice u gradu. U ovu drugu skupinu spadaju oni koji su pritisnuti prevelikom konkurencijom i neizvjesnošću naplate odlučili, najčešće privremeno, napustiti gospodarski, politički i umjetnički centar Venecijanske republike, odnosno njihova svijeta načeta krizom. Stoga su slikari poput Ambrogia Bona, Francesca Pittonija i Cristofora Tasce krajem 17. i početkom 18. stoljeća svoju slikarsku aktivnost vezali uz Slovensko primorje, goričko-kranjsko područje i Hrvatsko primorje. Rad će se baviti kulturnim i umjetničkim kontekstom iz kojeg oni dolaze kao i onim sredina za koje izrađuju svoja djela te udjelom nasljeđa venecijanskog slikarstva 17. stoljeća i otvorenošću za nova stilska strujanja kod ovih kvalitetnih, no ne i vrhunskih majstora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1012654-0942 - Slikarstvo i skulptura u Istri i Hrvatskom primorju od 16. do 18. stoljeća (Kudiš, Nina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Nina Kudiš
(autor)