Pregled bibliografske jedinice broj: 493121
Interaktivna priroda interneta i elektronskih igrica - uronjenost djece u nasilni svijet
Interaktivna priroda interneta i elektronskih igrica - uronjenost djece u nasilni svijet // III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazovi obitelji, školi i zajednici" : : program i sažeci izlaganja / Kolesarić, Vladimir ; Ručević, Silvija ; Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 42-42 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 493121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interaktivna priroda interneta i elektronskih igrica - uronjenost djece u nasilni svijet
(The interactive nature of internet and electronic games - children´s active involvement in violence)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazovi obitelji, školi i zajednici" : : program i sažeci izlaganja
/ Kolesarić, Vladimir ; Ručević, Silvija ; Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 42-42
ISBN
978-953-314-028-5
Skup
Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazovi obitelji, školi i zajednici" (3 ; 2010)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.11.2010. - 27.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilne elektronske igrice; internetsko nasilje; nasilje
(violence; electronic games; internet violence; bullying)
Sažetak
U donosu na televizijsko i filmsko nasilje u kojem su djeca u pasivnoj poziciji, u ovom radu analizira se utjecaj interneta, video i računalnih igrica zbog njihove interaktivne prirode. Naime u njima djeca nisu samo pasivni promatrači već najčešće aktivno sudjeluju i sukreiranju nasilje ili se može reći da su «uronjena» u nasilni svijet. Među brojnim argumentima koji govore o snazi utjecaja video i računalnih igara na nasilnost djecu potrebno je izdvojiti: a) identifikaciju (kontroliranjem akcija lika djeca imaju istu vizualnu perspektivu kao ubojice «first person shooter», pa dolazi do personalizacije u virtualnom okruženju) ; b) nagrađivanje (nasilno ponašanje nagrađuje se bodovima ili verbalnim pohvalama) ; c) korištenje efikasnih tehnika učenja kao što je ponavljanje, odnosno usmjerenost na neprestano ponavljanje cjelovitih obrazaca agresivnog ponašanja ; d) uz to su djeca su kontinuirano izložena nasilju i poticana na neprestane nasilne akcije. Na Internetu su također djeca uključena u kreiranje nasilja, bilo da sudjeluju u kreiranju načina ubijanja poznatih osoba ili šire glasine, laži i ružne priče o svojim kolegama iz škole. Aktivna uključenost u nasilje dovodi do promijenjenih stavova o vrijednostima, normama, i životu općenito, a najčešće se to manifestira kroz zanemarivanje osjećaja i prava drugih te agresivno i nasilno ponašanje prema vršnjacima. Uz potrebu rada na jačanju kvalitete obiteljskog života, potrebno je jačati druge primarne odgojne čimbenike, kako bi se učinkovito smanjio nepovoljni utjecaj interaktivnih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija