Pregled bibliografske jedinice broj: 492786
Uloga školske kuhinje u prehrani djece
Uloga školske kuhinje u prehrani djece, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 492786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školske kuhinje u prehrani djece
Autori
Martinović, Anđa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
09.07
Godina
2010
Stranica
39
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
školska kuhinja; prehrana djece; zdrava hrana
Sažetak
Pravilna, umjerena i raznovrsna prehrana važna je za sva razdoblja čovjekovog života. Budući da djeca u školskoj dobi intenzivno rastu i razvijaju se, vrlo im je važna pravilna prehrana. U toj dobi, djeca stječu dobre i loše navike, stoga ih je neophodno poticati i savjetovati o zdravoj prehrani, odnosno o namirnicama koje konzumiraju i koje bi trebali konzumirati. Cilj ovog istraživanja je ispitivanje prehrambenih navika djece mlađe školske dobi i koliko škola utječe na prehranu djece, odnosno kolika je kvantiteta i kvaliteta hrane koja se djeci nudi kroz školski obrok. Metode i uzorak: Istraživanje je provedeno na uzorku od 95 učenika oba spola u dobi od 10 do 11 godina. Na uzorku od 95 ispitanika provedena je anketa s kombiniranim pitanjima. Sadržavala je 17 pitanja i bila je anonimna. Pitanja su se odnosila najviše na školsku kuhinju, hranu koja se nudi u školskoj kuhinji, užinu, doručkovanje ili ručanje prije škole i sl. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca u prosjeku doručkuju tri puta dnevno, njih 64% ne jede redovito prije odlaska u školu, te da se čak 85% učenika hrani u školskoj kuhinji često ili svaki dan. Loši rezultati pokazali su se kod konzumiranja proizvoda iz aparata gdje je utvrđeno da 94% učenika kupuje većinom nezdrave visokokalorične proizvode. Također sam uočila povezanost između redovite prehrane u školi i učestalosti kupnje proizvoda na aparatima. Koeficijent kontingencije u tom je slučaju najveći i iznosi 0, 69 od mogućih 0, 89.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek