Pregled bibliografske jedinice broj: 492030
Postizanje i razvijanje građanske pismenosti kod učenika
Postizanje i razvijanje građanske pismenosti kod učenika // Opismenjavanje učenk in učencev, pismenost mladih in odraslih - vprašanja, dileme, rešitve: Zbornik prispevkov / Hočevar, Andreja, Mažgon, Jasna (ur.).
Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 2010. str. 17-21 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 492030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postizanje i razvijanje građanske pismenosti kod učenika
(Achieving and development of civic literacy in students)
Autori
Diković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Opismenjavanje učenk in učencev, pismenost mladih in odraslih - vprašanja, dileme, rešitve: Zbornik prispevkov
/ Hočevar, Andreja, Mažgon, Jasna - Ljubljana : Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 2010, 17-21
ISBN
978-961-91792-5-3
Skup
Opismenjavanje učenk in učencev, pismenost mladih in odraslih - vprašanja, dileme, rešitve
Mjesto i datum
Žalec, Slovenija, 07.05.2010. - 08.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
građanska pismenost; odgoj i obrazovanje za građanstvo; građanska kompetencija; obrazovna politika; nastavne strategije; oblici rada i izvori učenja
(civic literacy; citizenship education; civic competence; educational policy; teaching strategies; teaching forms and learning sources)
Sažetak
U posljednje se vrijeme sve više govori o građanskoj pismenosti čiji je cilj pripremiti mlade za demokratsko društvo. S obzirom na to da se građanin nalazi u središtu europskih promjena on mora biti informiran i aktivan, osnažen kako bi mogao sudjelovati u vlastitom razvoju i doprinositi razvoju zajednice. U ovome se radu razmatra građanska pismenost koja se određuje kao sklop znanja i vještina važnih za aktivno sudjeluje građanina u promjenama zajednice i šireg društva. Podrazumijeva razumijevanje ključnih pojmova demokracije i građanskog društva, razvoj vještina te usvajanje vrijednosti koji su u funkciji formiranja stavova kod učenika. Uključuje i (samo)vrednovanje postignuća. Postizanjem i razvijanjem građanske pismenosti odgojem i obrazovanjem za građanstvo postiže se građanska kompetencija. Kvalitetna obrazovna politika, nastavne strategije, oblici rada i izvori učenja imaju veliku ulogu u postizanju i razvijanju građanske pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Marina Diković
(autor)