Pregled bibliografske jedinice broj: 491286
Utjecaj istraživačkog pristupa u nastavi na učenička postignuća
Utjecaj istraživačkog pristupa u nastavi na učenička postignuća // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka / Nada Vijtiuk (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 29-29 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 491286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj istraživačkog pristupa u nastavi na učenička postignuća
(IMPACT OF THE ENQUIRY-BASED LEARNING ON STUDENT'S ACHIEVEMENT)
Autori
Garašić, Diana ; Čačić, Željka ; Benović, Ivanka ; Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja, zbornik sažetaka
/ Nada Vijtiuk - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 29-29
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
2. simpozij Edukacija prirodosolovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživačka nastava; učenje otkrivanjem; učenička postignuća; konceptualno znanje
(enquiry-based learning; discovery learning; action research; students' achievement; conceptual knowledge)
Sažetak
Prevladavajući, tradicionalni način poučavanja prirodoslovlja i nedostatak istraživačkog i iskustvenog učenja u hrvatskim školama rezultira dominacijom reproduktivnog učeničkog znanja. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako se primjena istraživačkog pristupa reflektira na učenička postignuća, interese i motivaciju, te pokazati je li moguće povećati udio učenja otkrivanjem u hrvatskim školskim uvjetima, uz poštivanje postojećih nastavnih programa. Stoga je provedeno akcijsko istraživanje na dva razredna odjela, jedne osnovne i jedne srednje škole. Zajednički je izrađen model nastave, primjenjiv za odabrane nastavne jedinice u obje škole. Satovi su snimani radi zajedničke analize, uspoređeni su učenički stavovi prije i nakon istraživačkog učenja i provjerena su učenička kognitivna postignuća. Uz pomoć intervjua uspoređene su nastavničke refleksije, s ciljem evaluacije cjelokupnog projekta. Rezultati istraživanja pokazuju da su učenička postignuća bila na uobičajenoj ili višoj razini, prethodno su već u anketi iskazali pozitivan stav o nastavi Prirode i Biologije, a ovakav im se model nastave sviđa. U realizaciji nastave nastavnice su dijelom odstupile od prvobitno dogovorenog modela, smatrajući da on ne garantira Nastavnim programom predviđene ishode u ograničenom vremenu koje je na raspolaganju. Tom je promjenom sužen utjecaj istraživačkog učenja na učeničke kognitivne procese, što je zaključeno na temelju zajedničke analize videozapisa. Intervju je pokazao da je, uz pobuđivanje interesa nastavnica za daljnju primjenu istraživačkog učenja i pokušaja njegovog usavršavanja, odnos kritičkog prijateljstva, zajedničko promišljanje i analiziranje nastave dodana vrijednost ovome istraživanju i njegov najznačajniji rezultat. Potrebno je nastaviti istraživanje uz cjelovitu primjenu modela istraživačkog učenja. Ovakve primjere akcijskog istraživanja nastave treba predstaviti širem krugu nastavnika te ukazati na vrijednost i važnost akcijskih istraživanja s ciljem unapređivanja nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb