Pregled bibliografske jedinice broj: 490908
Obrazovanje roditelja, materijalni status i rano napuštanje školovanja u Hrvatskoj : trendovi u proteklom desetljeću
Obrazovanje roditelja, materijalni status i rano napuštanje školovanja u Hrvatskoj : trendovi u proteklom desetljeću // Društvena istraživanja, 19 (2010), 4/5; 643-667 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 490908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje roditelja, materijalni status i rano napuštanje školovanja u Hrvatskoj : trendovi u proteklom desetljeću
(Parental Education, Income Level and Early School Leaving in Croatia : Trends of the Last Decade)
Autori
Matković, Teo
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 19
(2010), 4/5;
643-667
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje roditelja; prihodi kućanstva; rano napuštanje školovanja; tranzicija; Hrvatska; mladi
(parental education; household income; early school leaving; transition; Croatia; youth)
Sažetak
Povezanost socijalnoga statusa roditelja i školskog uspjeha djece jedna je od osnovnih odrednica teorija socijalne mobilnosti i sociologije obrazovanja, a u Republici Hrvatskoj ona uopće nije ispitivana u tranzicijskom razdoblju. Ovaj rad na temelju mikrobaze podataka Ankete o radnoj snazi od 1999. do 2008. godine istražuje povezanost ishoda ranoga napuštanja školovanja s obiteljskim zaleđem. Ključno pitanje na koje rad traži odgovor jest je li utjecaj materijalnoga i obrazovnoga statusa obitelji na obrazovne ishode u kasnoj tranziciji ojačao ili oslabio. Analize pružaju jasne i nepobitne dokaze o povezanosti niske razine roditeljskog obrazovanja i prihoda kućanstva s povećanim rizikom ranoga napuštanja školovanja. Administrativni i anketni izvori također upućuju na vremenski trend smanjivanja učestalosti ove pojave u proteklom desetljeću, koji se ne može objasniti kompozicijskim efektom promjene strukture roditeljskog obrazovanja. U kasnom tranzicijskom razdoblju nije ustanovljen jedinstven trend smanjivanja ni povećanja utjecaja obiteljskoga zaleđa na obrazovne ishode, već postoje naznake da se rizik disproporcionalno koncentrira kod onih čiji se roditelji nalaze pri dnu obrazovne i ekonomske strukture. Istodobno, kod ostalih se javlja trend konvergencije participacije u srednjem obrazovanju prema razini saturacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1432 - Pokazatelji socijalne kohezije i razvoj hrvatskoga socijalnog modela (Zrinščak, Siniša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Teo Matković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Arts & Humanities Citation Index
- Journal Citation Reports
- Political Science Complete
- SocINDEX with Full Text
- Scopus
- Directory of Open Access Journals